شماره ۱۱۵۳ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
ویترین جهان

دو برابر شدن قیمت غذا در قطر
فارس|  اکانومیک تایمز اعلام کرد که با تنش‌های اخیر بین قطر و کشورهای عربی قیمت مواد غذایی در این کشور ۲ برابر و وضع شغلی ۲‌میلیون کارگر مهاجر در این کشور بحرانی شده است.پس از ایجاد تنش‌های سیاسی بین قطر و کشورهای عربی وضع شغل و کارگری در این کشور نیز بحرانی شده و قیمت مواد غذایی افزایش دو برابری داشته است. چندی پیش عربستان، بحرین، امارات و مصر راه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی قطر مسدود کردند و این کشور ثروتمند اما با اقتصاد کاملا وابسته به نفت در تأمین موادغذایی خود با مشکلاتی مواجه شد.

پایان حمایت مالی مک دونالد
 از المپیک
مهر|  کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد: مک‌دونالد قرارداد ۴۱ساله اسپانسری المپیک خود را سه‌سال زودتر خاتمه داد. این نشان می‌دهد این غول فست‌فود آمریکا بیشتر تمایل دارد بر تجارت خود تمرکز داشته باشد و همچنین منعکس‌کننده افزایش هزینه‌های اسپانسری المپیک و افت رتبه‌بندی تلویزیونی آن است.
قرارداد مک‌دونالد تا پایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو ادامه داشت و این شرکت احتمالا با خروج از این قرارداد، از صرف صدها‌میلیون دلار در چرخه چهارساله المپیکی بعدی و فراتر از آن معاف می‌شود.البته مک‌دونالد در المپیک زمستانی پیونگ‌یانگ در ‌سال آینده همچنان به‌عنوان یک اسپانسر داخلی حضور خواهد داشت.


تعداد بازدید :  331