شماره ۱۱۵۳ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
سرمربی تیم‌ملی به فکر پاکسازی در فدراسیون است
کی‌روش، همه کاره فوتبال

شهروند| ساختمان ارزشمندی که جای خالی آن بشدت در فوتبال ایران احساس می‌شد، با اصرار و پیگیری کارلوس کی‌روش ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. حالا کی‌روش به دنبال دستیابی به تک‌تک اهدافش است؛ کنار گذاشته‌شدن دونفر از مخالفانش و تسلط فنی بر فوتبال ایران.
افتتاح رسمی
الیت سنتر یا همان «مرکز جامع آماده‌سازی تیم‌های ملی فوتبال ایران» به صورت رسمی با حضور مقامات وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش و مربیان رده‌های پایه و افتتاح شد. پیش از این هیچ اراده‌ای برای برآورده کردن رویای این پیرمرد پرتغالی وجود نداشت اما با تغییر ریاست فدراسیون فوتبال کی روش بیشتر از همیشه روی خواسته خود پافشاری کرد و همزمان با صعود پرافتخار تیم‌ملی به جام‌جهانی به خواسته بزرگش رسید. حالا کی‌روش در ادامه رسیدن به اهدافش می‌خواهد فدراسیون را از مخالفانش پاکسازی کند.
محل استقرار کادر فنی تیم‌های ملی
مزایا و خدمات الیت سنتر قرار نیست فقط به تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان محدود شود. الیت سنتر مرکز اصلی گردهمایی و نظارت بر عملکرد کادر فنی تیم‌های مختلف ملی و محل برنامه‌ریزی برای پیشرفت فوتبال خواهد بود. مرکزی مجهز به تمامی استانداردهای روز دنیا که می‌تواند به فوتبال ایران نظم بدهد و دیسیپلین را در آن حاکم کند. جالب اینجاست که با استقرار کادر فنی تیم‌های ملی در این ساختمان همه آنها تحت نظارت کی‌روش به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند و تمام برنامه‌های اردویی و بازی‌های تدارکاتی را با او هماهنگ می‌کنند. در واقع کی‌روش از این پس نه‌تنها سرمربی تیم‌ملی بزرگسالان بلکه سرمربی همه تیم‌های پایه فوتبال ایران خواهد بود و این اتفاق خوب منجر به سلطه فنی این مربی محبوب بر فوتبال ایران می‌شود. یکی دیگر از مزایای افتتاح این ساختمان این است که
هر یک از مربیان رده‌های سنی در این ساختمان برای خود جایگاه مخصوص دارند و در کنار کی‌روش برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات دقیق برای کار آکادمیک فوتبال ایران را پیگیری می‌کنند و درنهایت به کی‌روش گزارش کار می‌دهند.
کی‌روش:
برخی باید از فدراسیون بروند
با این‌که کی‌روش درباره ماندن یا نماندن خود بعد از جام‌جهانی 2018 اظهارنظر شفافی نکرده اما مشخص است با افتتاح الیت سنتر و تسلط کی‌روش بر فوتبال ملی، او به حضور بلندمدت در فوتبال ایران می‌اندیشد. البته کارلوس به سلطه فنی بر فوتبال ایران راضی نیست و حس جاه‌طلبی‌اش می‌خواهد او را تبدیل به فردی همه‌کاره در فدراسیون کند. کی روش دیروز با مطرح‌کردن این موضوع که برخی افراد باید از فدراسیون بروند، به این گمانه‌زنی رنگ واقعیت زد: «اکنون زمان آن است دونفری که خواهان بهترین‌ها برای تیم‌ملی نیستند، از فدراسیون بروند. مسئولان محترم ورزش، باید کارهایی را که لازم است برای نبود این افراد انجام شود، پیگیری کنند، چون آنها به داخل فدراسیون آمدند تا مربیان را برکنار کنند و حضورشان به ضرر فوتبال است.» این صحبت‌های کی‌روش نشان می‌دهد او در مسائل مدیریتی هم به دنبال زدن حرف آخر است تا همه‌کاره فدراسیون فوتبال باشد.

 


تعداد بازدید :  375