شماره ۱۱۵۳ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
والیبال ایران با بدترین نتایج ممکن لیگ جهانی را به پایان رساند
نمره مردودی در کارنامه فدراسیون و کولاکوویچ

شهروند| سریال ناکامی‌های تیم‌ملی والیبال در لیگ جهانی 2017 با شکست سنگین برابر روسیه ادامه پیدا کرد تا ایران فقط با عنوان یازدهمی به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد.
بدون امتیاز در لهستان
با این‌که بلندقامتان والیبال ایران بعد از شکست مقابل لهستان شانسی برای قرارگرفتن در جمع 6 تیم پایانی سطح یک لیگ جهانی 2017 نداشتند اما انتظار می‌رفت برای رقم‌زدن پایانی خوش در این مسابقات، مقابل روسیه بازی آبرومندانه‌ای انجام دهند. برخلاف انتظارات شاگردان کولاکوویچ مثل 2 بازی قبلی خود در لهستان مقابل روس‌ها نیز با شکست 3 بر صفر بدرقه شدند تا پایان تلخی در لیگ جهانی در اولین ‌سال حضور سرمربی مونته‌نگرویی داشته باشند و بدون گرفتن حتی یک ست به ایران بازگردند.
چسبیده به قعر
در پایان مسابقات دور گروهی سطح یک لیگ جهانی ایران با 3 برد و 6 باخت تنها بالاتر از ایتالیا که با هدف جوانگرایی پای به این رقابت‌ها گذاشته بود، قرار گرفت. کسب عنوان یازدهمی در جمع 12 تیم یکی از ضعیف‌ترین نتایج سال‌های اخیر تیم‌ملی والیبال در لیگ جهانی محسوب می‌شود که بازیکنان نیز به این موضوع اذعان داشتند. سعید معروف کاپیتان تیم‌ملی ایران درباره این اتفاق می‌گوید: «طبیعی است که امسال لیگ جهانی خیلی خوبی برای ایران نبود. شرایط ایران هم ایده‌آل نبود. ورزش همین است و روزهای خوب و بد و تورنمنت خوب و بد دارد، متاسفانه در لیگ جهانی امسال خوب پیش نرفتیم. نقاط ضعف و قوتی داریم که باید بعد از بازی‌ها بنشینیم فیلم بازی‌ها را ببینیم. مربیان نیز این بازی‌ها را آنالیز کنند و اطلاعات آنان را به بازیکنان انتقال دهند.» جالب این‌که در روز پایانی دور گروهی آرژانتین با شکست‌دادن بلغارستان به رده دهم رسید تا ولاسکو بالاتر از شاگردان سابق خود قرار بگیرد. تیم‌های فرانسه، صربستان، روسیه، کانادا و آمریکا نیز مجوز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند و در کنار برزیل میزبان اواسط تیرماه برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی تلاش می‌کنند.
واکنش فدراسیون چیست؟
بدون شک نباید انتظار داشته باشیم فدراسیون والیبال مثل 2‌سال اخیر دست به تغییرات در کادرفنی تیم‌ملی بزند،‌ اگرچه کولاکوویچ در اولین تجربه‌اش با ایران به هیچ عنوان توقعات را برآورده نکرد. با این حال انتظار می‌رود فدراسیون برخلاف گذشته که بیشتر به مقابله با منتقدان می‌پرداخت، با برگزاری جلسات کارشناسی در پی شناخت نقاط ضعف و رفع آنها برای مسابقات بعدی باشد چون با نتایج فعلی علاقه مردم نسبت به والیبال روزبه‌روز درحال کاهش است.

 


تعداد بازدید :  377