شماره ۱۱۵۳ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
ذره‌بين

2 کشته در ریزش آوار در چهاردانگه
شهروند|  ریزش آوار در چهاردانگه جان ۲ نفر را گرفت.سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان این‌که یکشنبه شب گذشته ریزش آوار در شهرک «گلدسته» شهر چهاردانگه به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد، گفت:   «ماموران ۳ ایستگاه آتش‌نشانی به‌سرعت به محل حادثه اعزام شدند. هنگام فروریختن این آوار ۲ کارگر در محل مشغول کار بودند که در اثر این حادثه، زیر آوار محبوس شده و توسط آتش‌نشانان، از زیر حجم وسیعی از خاک، بیرون کشیده شدند. هر ۲ کارگر که یکی از آنها ۴۲‌سال داشته و از هموطنان و دیگری کارگری از اتباع افغانستان بوده و ۵۰‌سال داشت در این حادثه، به دلیل شدت جراحات وارده جان باختند.»وی با تشریح جزییات محل حادثه گفت: «این حادثه در اثر فرو ریختن دیواره‌های زیرزمین در حال حفر رخ داد. این زیرزمین در قسمت حیاط یک مغازه مصالح‌فروشی در ساختمانی ۳ طبقه در شهرک «گلدسته» شهر چهاردانگه واقع شده است. علت اصلی این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.»

پایان اسارت ۲۰ روزه مرد میانسال
میزان| یک آدم‌ربا در سیستان‌وبلوچستان دستگیر شد و مرد میانسال پس از 20روز اسارت آزاد شد. سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان سیستان‌وبلوچستان گفت: «یکم خردادماه ۹۶ در پی دریافت خبری مبنی بر ربودن مردی ۴۱ساله، بررسی موضوع و دستگیری آدم‌ربا به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. فردی ناشناس با تماس با خانواده فرد ربوده‌شده تقاضای دریافت ۷۰۰‌میلیون ریال پول نقد برای آزدی وی کرده است که ادامه روند رسیدگی پرونده وارد مرحله حساس‌تری شد. کارآگاهان با انجام یک‌سری کار فنی و اطلاعاتی هویت یکی از آدم‌ربایان را شناسایی و زیر چتر اطلاعاتی خود قرار دادند درنهایت پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت در یک عملیات موفق آدم‌ربا را در مخفیگاهش دستگیر و فرد ربوده‌شده را آزاد کردند.» رئیس پلیس آگاهی استان سیستان ‌و بلوچستان ادامه داد:  «متهم علت و انگیزه ارتکاب جرم خود را اختلافات مالی بیان داشت که پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.»

مرگ بازیکن کریکت سیستان و بلوچستان بر اثر برق‌گرفتگی
ایلنا|  بازیکن کریکت سیستان‌وبلوچستان بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست داد.«مراد جدگال» بازیکن کریکت حین مسابقه و درحالی ‌که برای نوشیدن آب به کنار زمین رفته بود، با گرفتن میله‌ آهنی که دچار اتصالی برق بود، دچار برق‌گرفتگی شد و در مسیر انتقال به بیمارستان درگذشت. نورافکن زمین کریکت چابهار به علت شرجی‌بودن هوا در برق‌دارشدن فنس و میله‌های کنار زمین موثر بوده است.هوای گرم و شرجی چابهار باعث می‌شود ورزشکاران در شب، تمرینات و مسابقات خود را برگزار کنند و از سوی دیگر نبود امکانات و ورزشگاه‌های استاندارد سبب می‌شود تا به صورت خودجوش به زمین‌های خاکی حاشیه شهر بروند و در تاریکی و  در حاشیه تیرهای چراغ برق که خطر برق‌گرفتگی دارد، ورزش کنند.


تعداد بازدید :  405