شماره ۱۱۵۳ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
تعرفه‌های تشخیصی و درمانی ‌سال ۹۶ در جلسه دیروز هیأت دولت تصویب شد
افزایش 5‌درصدی تعرفه‌های درمانی

شهروند|   با تصویب دولت، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در ‌سال 1396، پنج‌درصد افزایش یافت. هیأت وزیران در جلسه دیروز به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، همچنین میزان فرانشیز پرداختی را برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی 10‌درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنان شهرهای زیر 20‌هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع 5‌درصد تعیین کرد.
علاوه بر این، تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی‌درمانی
 کاهش یافت.
هیأت دولت همچنین سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در ‌سال 1396 نسبت به‌ سال 1394 را به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری برای پزشکان دو نوبت کاری (دو شیفت) با 10 درصد افزایش، معادل 46200 ریال و برای پزشکان تک‌نوبت کاری (تک‌شیفت) با 5 ‌درصد افزایش معادل 39400 ریال تعیین کرد.
هیأت وزیران به دنبال تصمیمات شصت‌وچهارمین جلسه شورایعالی بیمه خدمات درمانی کشور مصوب کرد داروهای بیولوژیک در درمان بیماری‌های روماتیسمی براساس «قیمت‌گذاری مرجع دوره تام درمان» تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرد.
دولت همچنین سازمان بیمه سلامت ایران را مکلف کرد نسبت به پوشش و ارایه خدمات بیمه‌ای رایگان برای افرادی که در وضع فعلی تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار دارند و نیز افرادی که تحت پوشش این کمیته نیستند با تشخیص کمیته و سازمان مذکور و صدور معرفی‌نامه برای سازمان بیمه سلامت اقدام کند.
هیأت وزیران همچنین سهم مشارکت سایر افراد را براساس آزمون وسع و به صورت تعیین سهم حق بیمه از 15‌درصد تا صددرصد سرانه حق بیمه خدمات درمانی مصوب هر‌ سال تعیین کرد.
هیأت وزیران با هدف مردمی ‌شدن اقتصاد و حداکثرسازی مشارکت اقتصادی، بهره‌گیری موثر از ظرفیت‌های عظیم جمعیت فعال (اعم از جوانان، زنان و دانش‌آموختگان دانشگاهی) و برای بهره‌برداری موثر از مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق مختلف کشور، آیین‌نامه اجرایی ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و پایدار با اولویت مناطق روستایی، عشایری و محروم را به تصویب رساند.


تعداد بازدید :  381