شماره ۱۱۵۳ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
پرونده‌های پرسپولیس در فیفا درحال اضافه‌شدن است
هر روز یک شکایت!

شهروند| درحالی‌که مسئولان باشگاه پرسپولیس فکر می‌کردند به تمام پرونده‌های مالی‌شان در فیفا سر و سامان داده‌اند اما خبر شکایت افشین قطبی به اضافه محکوم‌شدن در پرونده‌های ماریچ و اومانیا این باشگاه را با دردسرهای جدیدی مواجه کرده است. علاوه بر اینها پرسپولیس طلبکاران دیگری دارد که پرونده‌های آنها در دست بررسی از سوی فیفاست.
معضل مالیات قطبی
افشین قطبی از آخرین سالی که سرمربی پرسپولیس بود، از این باشگاه طلبکار است. او در‌سال 87 در میانه‌های لیگ از پرسپولیس جدا شد و نتوانست مطالباتش را دریافت کند. طی 9‌سال گذشته بارها مدیربرنامه‌های قطبی برای پرداخت مطالبات او با مدیران پرسپولیس وارد مذاکره شد اما هربار این مذاکرات بی‌نتیجه ماندند و درنهایت قطبی برای دریافت طلب و پرداخت مالیاتش که برعهده باشگاه بوده به فیفا شکایت کرد. قطبی زمان انتخاب برانکو به‌عنوان سرمربی پرسپولیس جزو گزینه‌های باشگاه بود. او که امید زیادی به بازگشت به پرسپولیس داشت حاضر بود مطالباتش را ببخشد و سرمربی این تیم شود اما با انتخاب برانکو به‌عنوان سرمربی، قطبی باز هم خواستار دریافت مطالباتش شد. مدیربرنامه‌های این سرمربی مدعی شده در یک‌سال اخیر بارها با مسئولان پرسپولیس وارد مذاکره شده اما بی تفاوتی آنها باعث شکایت قطبی به فیفا شد. قطبی بیش از یک‌میلیارد تومان از پرسپولیس طلبکار است و مالیات او هم روی این بدهی آمده و رقمی نجومی شده است. قطبی به دلیل پرداخت نشدن مالیاتش در صورتی که به ایران بیاید ممنوع‌الخروج می‌شود به همین دلیل او هنگام مرگ مادرش نتوانست در مراسم او حضور یابد. همین موضوع باعث افزایش دلخوری قطبی و درنهایت شکایت او به فیفا شد.
شکایت‌های جدید از پرسپولیس
درحالی که باشگاه پرسپولیس امیدوار بود با پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی مثل گابریل، سپانوویچ و دسوزا خطر محرومیت را رفع کند اما ظاهراً قصه بدهی‌های قرمزها به بازیکنان خارجی سر دراز دارد. لوکا ماریچ، آنتونی گولچ، جری بنگستون و مایکل اومانیا در یکی دو روز گذشته به دلیل پرداخت نشدن مطالبات‌شان به فیفا شکایت کردند. پیش از این باشگاه پرسپولیس با اومانیا توافق کرد طلب 200‌هزار دلاری او را طی چند قسط پرداخت کند اما وعده‌های مدیران این باشگاه عملی نشد تا اومانیا هم مثل بقیه طلبکاران به فیفا شکایت کند. طبق اعلام کمیته تعیین وضع بازیکنان، پرسپولیس حدود 10 پرونده در فیفا دارد که یا درحال رسیدگی است یا رأی به ضرر باشگاه ایرانی صادر شده است. با این شرایط نه‌تنها پرسپولیس حق جذب بازیکن خارجی جدید ندارد بلکه این خطر را هم احساس می‌کند که با پرداخت‌نکردن مطالبات طلبکارانش به سرنوشت‌ سال گذشته استقلال و تراکتورسازی دچار شود و اجازه انجام نقل و انتقالات نداشته باشد.


تعداد بازدید :  371