شماره ۱۱۵۳ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
درگیری خونین هواداران یک کشته داد
وحشت در برزیل

شهروند| قبل از برگزاری دیدار سنتی تیم‌های کوریتیبا و کورینتیانس، درگیری خونینی بین هواداران دو تیم رخ  داد که منجر به اتفاقات تلخی شد. این درگیری با دخالت پلیس منطقه کوریتیبا خاتمه یافت اما منجر به مرگ یکی از هواداران دو تیم شد.
جنجال به خاطر یک اشتباه
تیم‌های کوریتیبا و کورینتیانس از رقیبان سنتی در لیگ حرفه‌ای برزیل هستند. معمولا دیدارهای دو تیم با جنجال و حاشیه‌های زیادی برگزار می‌شود اما اتفاقی که در بازی دو تیم در یکشنبه شب رخ داد، درگیری شدیدی بوده است. نکته عجیب درگیری هواداران دو تیم این است که آنها قبل از شروع بازی با همدیگر درگیر شدند. این درگیری در یکی از خیابان‌های منتهی به ورزشگاه محل برگزاری بازی در پارانا رخ داد. درگیری‌های هواداران متعصب دو تیم از جایی شروع شد که دو اتوبوسی که حامل هواداران کورینتیانس بودند، وارد محل استقرار هواداران  کوریتیبا شدند و همین موضوع درگیری هواداران دو تیم را کلید زد.
کشته‌شدن یک هوادار به دلیل ازدحام
کوریتیبایی‌ها روی محله مخصوص به خود تعصب زیادی دارند، به همین دلیل از حضور هواداران کورینتیانس در این محله بشدت عصبانی شدند. بعد از این‌که هواداران کوریتیبا به اتوبوس‌های حامل هواداران رقیب حمله‌ور شدند برخی از طرفداران کورینتیانس هم از اتوبوس پیاده شده و درگیری را آغاز کردند. در این میان یک طرفدار که به زمین افتاده بود توسط افراد زیادی لگدمال شد و درنهایت جان خود را به دلیل ازدحام بیش از حد و ضربه‌هایی که به او وارد شد، از دست داد. با این‌که ماموران پلیس خیلی سریع خود را به محل درگیری رساندند و هواداران را از هم جدا کردند تا اتفاق بدتری رخ ندهد اما تعداد زیادی از هواداران دو تیم مصدوم شدند و میزان آسیب‌دیدگی‌شان به اندازه‌ای بود که به بیمارستان منتقل شدند. در این درگیری به خانه‌های اطراف و اموال عمومی هم خسارت‌های زیادی وارد شد که با بررسی پلیس مشخص می‌شود کدام باشگاه باید غرامت‌های این خسارت‌ها را بدهد.
برزیلی‌های بداخلاق و جنجالی
با این‌که هواداران انگلیس در دنبای فوتبال به دلیل خشونت و درگیری‌های بیش از اندازه به هولیگان مشهور هستند اما هواداران برزیلی هم دست‌کمی از آنها ندارند. معمولا هر هفته در هنگام برگزاری دیدارهای لیگ این کشور درگیری‌های زیادی رقم می‌خورد که معمولا با دخالت پلیس خاتمه می‌یابد. این‌بار هم درگیری بین هواداران دو تیم خونین شد و پیش از رسیدن نیروهای پلیس یک نفر کشته و تعداد زیادی مصدوم شدند.

 


تعداد بازدید :  385