شماره ۱۱۵۳ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
خبرنامه

دکتر جلالی در جلسه شورای مدیران سازمان جوانان:  اهداف سازمانی از طریق یادگیری و مدیریت شبکه‌ای محقق می‌شود
شهروند|  جلسه شورای مدیران سازمان جوانان با حضور مشاور علمی و فناوری رئیس جمعیت هلال‌احمر برگزار شد. در این جلسه دکتر مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان با اشاره به بخش‌های مختلف سازمان جوانان و تشریح فعالیت معاونت‌ها گفت: کانون‌های غنچه‌های هلال، دانش‌آموزی، عشایری، دانشجویی و جوانان با حضور اعضای ۵ تا ۲۹ساله، فعالیت‌های متنوعی را در جهت آموزش کمک‌های اولیه و موضوعات بشردوستانه انجام می‌دهند.
وی افزود: برگزاری جشنواره‌های نقاشی، قصه‌گویی، تئاتر و نمایش و... در راستای اهداف جمعیت هلال‌احمر کمک می‌کند تا اعضای کانون‌های غنچه‌های هلال از کودکی با مفاهیم مهربانی، کمک به دیگران و یاری‌کردن آشنا شوند. در کانون‌های دانش‌آموزی نیز اجرای طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) اعضای نوجوان سازمان را برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی آماده می‌کند تا بتوانند درصورت نیاز برای نجات جان خود و خانواده‌شان اقدام کنند.
رئیس سازمان جوانان تصریح کرد: کانون‌های دانشجویی و جوانان نیز با انجام فعالیت‌هایی مانند مسابقات رفاقت مهر، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و... در برنامه‌های سازمان مشارکت می‌کنند، وی گفت: در‌ سال ۹۵ نیز با تشکیل مجامع استانی و کشوری کانون‌های دانشجویی و جوانان، تلاش کردیم تا این اعضا بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.
دکتر حبیبی با تأکید بر اینکه در ادامه نیز از طرح‌ها و ایده‌های اعضا حمایت خواهد شد، افزود: در برنامه‌ریزی‌های‌ سال ۹۶، این موضوع را درنظر گرفته‌ایم و بودجه مناسب آن را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم تا در صورت ارایه طرح‌های خلاقانه، ابتکاری و قابل اجرا در سراسر کشور از سوی اعضا، آنها را اجرا کنیم.
در ادامه این جلسه دکتر علی‌اکبر جلالی، مشاور علمی و فناوری رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن اشاره به ارزش‌های انسانی جمعیت هلال‌احمر و بخش‌های وابسته به آن ازجمله سازمان جوانان گفت: برای موفقیت بهتر و آینده روبه رشد بایستی تا مسأله یادگیری در تمام بخش‌ها دنبال شود اما متاسفانه بیشتر افراد و کارکنان سازمان‌ها علاقه‌ای به آموختن ندارند.
وی با تأکید بر اهمیت موضوع «سازمان‌های یادگیرنده» در دنیای امروز افزود: نمی‌توان بدون یادگیری مداوم و مستمر به اهداف سازمانی دست یافت. همچنین سیستم مدیریت یک مجموعه نیز باید شبکه‌ای و به هم پیوسته باشد تا کارکرد مثبت پیدا کند.
مشاور علمی و فناوری رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد:   ایجاد شور و انگیزه، خودباوری، کار هدفمند و متعهدانه، برنامه‌ریزی، قابلیت‌های ارتباطی و... از مقدمات رسیدن به موفقیت در یک مجموعه سازمانی است.
دکتر جلالی در پایان گفت: جمعیت هلال‌احمر در دل مردم جای دارد و این ارزش بالایی دارد، بنابراین باید برای حرکت رو به رشد و ارتقای کارکرد آن تلاش کرد.

مجتمع درمانی هلال ایران؛ بزرگترین مجموعه درمانگاهی خاورمیانه
مدیرعامل مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران اظهار داشت: این مرکز بزرگترین مجموعه درمانگاهی در سطح خاورمیانه به شمار می‌آید. دکتر حمید چوبینه در گفت‌وگو با خبرگزاری سلامت بیان داشت: به‌ منظور توسعه و تعمیق خدمات، طی یک‌سال گذشته اقدامات قابل توجهی انجام شده است که می‌توان به بهره‌برداری از بانک خون اشاره داشت. وی گفت: با بهره‌برداری از بیمارستانی که در مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران در دست احداث است، ارایه خدمات مربوط با سازگاری‌های خونی در این مجتمع نهادینه می‌شود. چوبینه ضمن اشاره به آغاز فعالیت مرکز جامع سلامت مادر، کودک و جنین از اردیبهشت‌ سال گذشته تصریح کرد: بهره‌گیری از علوم روز دنیا با هدف ارایه خدمات بهتر درحال انجام است. وی افزود: ارایه مشاوره‌های علمی و حمایت از مراجعان، همواره در این مجتمع احساس می‌شد که‌ سال گذشته موفق شدیم دفتر حمایت و تکریم ارباب رجوع را راه‌اندازی کنیم. مدیرعامل مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام‌شده، مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران بزرگترین مجتمع درمانگاهی کشور در سطح کشور و حتی منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید. وی راه‌اندازی سه مرکز جامع تصویربرداری، درمان بیماران سرطانی و نیز توانبخشی را از دیگر اولویت‌های زمان‌بندی‌شده در مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران عنوان و تصریح کرد: مجوز احداث مرکز جامع تصویربرداری از وزارت بهداشت اخذ شده است که طی چند ماه آینده با حضور مسئولان جمعیت هلال‌احمر به بهره‌برداری خواهد رسید. چوبینه با بیان این‌که بهره‌برداری از مرکز جامع درمان بیماران سرطانی طبق زمان‌بندی صورت خواهد گرفت، گفت: در رابطه با مرکز جامع توانبخشی هم برای اخذ موافقت‌های لازم برای ارایه خدمات فیزیوتراپی از وزارت بهداشت اقدام شده است.

 


تعداد بازدید :  345