شماره ۱۱۵۳ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۳۰ خرداد
صفحه را ببند
دریچه

توزیع بیش از 800 بسته غذایی میان نیازمندان سیستان و بلوچستان
شهروند|  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان  سیستان و بلوچستان از توزیع 824 بسته غذایی در روستاهای محروم مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: طرح ملی «همای رحمت» ویژه کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در استان سیستان و بلوچستان همچون سال‌های گذشته  اجرا شد. رسول راشکی در این رابطه  اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح ملی چند طرح دیگر ازجمله برپایی سفره‌های مهربانی و توزیع نذورات و غذای گرم در روستاها و مناطق محروم  سراسر استان نیز به اجرا درآمد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان‌ سال گذشته با همکاری حامیان و خیرین استان در اجرای طرح همای رحمت، 2780 سبد غذایی به ارزش 278‌میلیون تومان تهیه و توزیع شد. همچنین تعداد 81 سفره مهربانی برای  5998 نفر برپا شد.
راشکی  افزود: امسال نیز کمک‌های جمع‌آوری شده طرح «همای رحمت» به خانواده‌های  نیازمند اختصاص یافت که در این راستا  تعداد 824 سبد غذایی به ارزش هر سبد یک‌میلیون ریال در روستاهای محروم استان و  همچنین تعداد  46 سفره مهربانی برای 2758 نفر گسترده و نیازمندان از آن بهره‌مند شده‌اند. راشکی خاطرنشان کرد: در منطقه سیستان نیز با همکاری خیرین و داوطلبان در لیالی قدر 71 بسته غذایی در بین خانواده‌های روستای میرعبدالله از توابع بخش مرکزی توزیع و تعداد 300 پرس غذای گرم نیز در بین نیازمندان شهرستان زابل در همین ایام توزیع شده است. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان با بهره‌گیری از باورهای دینی، فرهنگی و ملی حس نوعدوستی را در جامعه تقویت کرده و با کمک و یاری حامیان و خیرین خود در جهت توسعه مشارکت‌های مردمی و اصل همبستگی اجتماعی تلاش می‌کند.

بهره‌مندی 539 زائر حرم حضرت معصومه(س) از خدمات هلال در لیالی قدر
شهروند|  539 زائر حرم حضرت معصومه(س) از خدمات امدادی و درمانی جمعیت هلال‌احمر استان قم در لیالی قدر بهره‌مند شدند. محمدرضا بهرامی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان قم طبق روال سال‌های گذشته برای ارایه خدمات به زائران و مجاورین حضرت معصومه(س) در شب‌های لیالی قدر به صورت آماده‌باش در پست‌های از پیش تعیین شده مستقر شد.معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر قم افزود: پست‌های امدادی و درمانی با مشارکت معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر قم در داخل حرم حضرت معصومه(س)  ازجمله صحن امام رضا(ع)، صحن جوادالائمه(ع)، صحن امام‌هادی (ع) و صحن فاطمه الزهرا (س) مستقر و نیز یک بقعه ویژه بانوان و یک بقعه ویژه آقایان جهت امدادرسانی ایجاد شده که نیروهای هلال‌احمر در این پست‌ها حضور دارند. وی در ادامه بیان کرد:   15 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه خودرو نجات، چهار دستگاه موتورلانس امدادی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس ویژه این ایام در حرم و اطراف حرم مستقر شد. وی در پایان اظهار کرد: در این سه شب تعداد 539 نفر از زائران به پست‌های هلال‌احمر مراجعه کردند که از این آمار تعداد 529 نفر به‌صورت سرپایی درمان و 10 نفر از ایشان به مراکز درمانی اعزام شدند.

 


تعداد بازدید :  353