شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
سرانجام شکایت فیلمسازان از شبکه‌های تلویزیونی متخلف

شکایت فیلمسازان از شبکه‌های تلویزیونی متخلف (ماهواره‌ای) که فیلم‌های ایرانی را بدون اجازه تهیه‌کنندگان پخش می‌کنند به تازگی برگزار شده است.
 به گزارش ایسنا، پیرو شکایت بیش از پنجاه فیلمساز ایرانی به مراجع قضایی و مباحث پراکنده‌ای که در برنامه‌های تلویزیونی و سایر رسانه‌های مکتوب و صوتی در سال‌های اخیر مطرح شده، روز شنبه 26مهرماه، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به شکایت سینماگران از شبکه‌های متخلفی که به‌طور غیرقانونی و بدون عقد هرگونه قراردادی مکررا اقدام به نمایش فیلم‌های سینمایی، مستند و کوتاه از تولیدات سینمای ایران کرده‌اند، در شعبه 1057 دادگاه عمومی جزائی مجتمع قضایی تهران برگزار شد.
در این جلسه، علیرضا رئیسیان فیروزآبادی و عادل مقدس و شقایق محمدی وکلای سینماگران که از‌ سال 89 تاکنون پیگیری این شکایت را برعهده داشته‌اند، به اتفاق فرشته طائرپور (تهیه‌کننده و عضو هسته مرکزی جریان پیگیری حقوق مادی و معنوی فیلمسازان) در جلسه شرکت کرده و به سوالات قاضی در مورد ماهیت شکایت پاسخ دادند. متهمان دعوت شده به جلسه دادگاه، مسئولان دو شبکه از شبکه‌های متخلف بودند که یکی از آنها غایب و دفاعیات دیگری نیز توسط وکیلش به محضر دادگاه ارایه شد.
دادگاه جهت تکمیل اطلاعات پرونده، دستور استعلام از برخی مراکز دولتی را در مورد فعالیت این دو شبکه صادر کرد. مجتبی میرتهماسب و مجید برزگر نیز به‌عنوان دو تن از اعضای هسته مرکزی شکایت‌کنندگان و به نمایندگی از سوی فیلمسازان مستند و کوتاه و کامران ملکی به‌عنوان نماینده «خانه سینما»، جهت همراهی با وکلا و شاکی حاضر در جلسه در این جلسه حضور داشتند.


تعداد بازدید :  117