شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
«دکتر هو» به کودکان برنامه‌ریزی کامپیوتری یاد می‌دهد

 بازی «دکتر و دالک» برای یاد دادن مهارت‌های پایه‌ای برنامه‌ریزی به کودکان و با تمركز بر مجموعه تلويزيوني «دكترهو» طراحی شده است.
شبکه بی‌بی‌سی اعلام کرد: بازی آنلاین «دکتر و دالک» را راه‌اندازی خواهد کرد و در آن از شخصیت‌های سریال «دکتر هو» و همچنین صدای بازیگر اصلی آن یعنی پیتر کاپالدی استفاده خواهد کرد تا به کودکان مهارت‌های پایه‌ای برنامه‌ریزی کامپیوتری را یاد بدهد. پازل‌هایی که در این بازی وجود دارند به برنامه آموزشی برنامه‌نویسی بریتانیا مرتبط هستند و برای این طراحی شده‌اند که در حین بازی‌کردن به کودکان اصول برنامه‌نویسی را آموزش دهند.  این بازی بخشی از ابتکار «دیجیتالش کن» بی‌بی‌سی است که قصدش الهام بخشیدن به کودکان نسل جدید برای خلاق بودن در تکنولوژی است.  این بازی از روز چهارشنبه در وب‌سایت بی‌بی‌سی به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.
در این بازی، دوازدهمین دکتر در داستان «دکتر هو و جادوگرها در مقابل آدم‌فضایی‌ها» نوشته فیل فورد وارد ماموریتی بسیار خطرناک می‌شود.  بعد از این‌که دکتر درخواست کمک از یکی از اعضای نژاد دالک، که دشمن‌های درازمدت او هستند، دريافت می‌کند با او متحد می‌شود تا ماموریتی را به پایان برساند که تمام مخلوقات را از نابودی نجات می‌دهد.
مجموعه‌ای از پازل‌های مختلف در این بازی وجود دارند و بازیکنان می‌توانند کنترل دالک را در دست بگیرند و آن را طوری برنامه‌ریزی کنند که بتواند فعالیت‌های مختلف از جمله پرواز کردن را بهتر انجام دهد.  معلم‌ها و والدینی که می‌خواهند به کودکانشان در لذت بردن از بازی کمک کنند نیز می‌توانند از منابع اضافی بازی در وب‌سایت بی‌بی‌سی استفاده کنند.

 


تعداد بازدید :  217