شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

نمایشگاهی از ادیشن‌های پایانی فرشته‌های حجت امانی از جمعه 2 آبان ماه بمدت 10 روز در گالری نار به نمایش گذاشته خواهد شد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش از مشخص نبودن زمان اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش خبر داد.

بازی رایانه‌ای «خروس جنگی» با بیش از 8‌هزار رأی از سوی مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای عنوان بهترین بازی از دیدگاه مخاطبان در‌سال 93 را کسب کرد.

فرهنگسرای نیاوران پنجشنبه و جمعه اول و دوم آبان ماه میزبان کنسرت نغمه‌های مرکب به سرپرستی سعید نایب‌محمدی خواهد بود.

تازه‌ترین اثر علیرضا افتخاری به آهنگسازی حسین پرنیا با عنوان «پادشاه فصل‌ها» پس از تاخیری چند ماهه، ۲۰ آبان منتشر و روانه بازار موسیقی خواهد شد.

با پيشنهاد آيدين آغداشلو، رئيس شوراى داورى دوسالانه نقاشى دامون‌فر و تاييد سيف‌الله پوياراد، مدير اين دوسالانه، معصومه مظفرى و پويا آريان‌پور به‌عنوان شوراى نهايى داورى پنجمين دوره اين دوسالانه انتخاب شدند.

فروش کل فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی در شش روز به‌مبلغ 100‌میلیون تومان رسید.

«ایزابل هوپر» بازیگر صاحبنام فرانسوی دو بار برنده جشنواره کن به‌عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم مراکش انتخاب شد.


نمایشنامه «آناکارنینا در استوا» نوشته نیلوکروز و ترجمه علی پورعیسی، به همت بنیاد یاران خیریه برکت مهر توسط گروهی از هنرمندان شامگاه شنبه 3 آبان ماه ساعت 19 در باغ موزه قصر خوانش می‌شود. در این نمایشنامه‌خوانی که به کارگردانی افشین اخلاقی اجرا می‌شود،‌ بازیگرانی همچون همایون ارشادی، حسن جوهرچی، مریم بوبانی، امید زندگانی، علی تاجمیر، الهه اصغری، یاسمین اسدی و علی امیری نقش‌خوانی را برعهده دارند.

شانزدهمین دوره جشنواره فیلم بمبئی درحالی با معرفی فیلم هندی «دادگاه» ساخته «چایتانیا تامان» به‌عنوان بهترین فیلم بخش رقابتی به پایان رسید که هیأت داورانی متشکل از منتقدان جوان فیلم «با دیگران» به کارگردانی ناصر ضمیری را بهترین فیلم این رویداد سینمایی اعلام کردند.

برپایی جشن رکوردشکنی «شهر موش‌ها۲» که قرار بود به مناسبت ده میلیاردی شدن این فیلم روز جمعه برگزار شود، به دلیل درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی به بعد از محرم و صفر موکول شد.

رضا رضاپور، هنرمند پیشکسوت صداوسیمای خراسان رضوی پس از طی دوران بیماری، دار فانی را وداع گفت.

فیلمبرداری «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی در روستای «کیگا» به پایان رسید و ادامه فیلمبرداری این اثر سینمایی هم اکنون در خیابان ری درحال انجام است.

آلبوم موسیقی «حس نمادین» به آهنگسازی حسین اصلانی در ژانر کلاسیک توسط موسسه ارغنون به بازار موسیقی خواهد آمد.

آلبوم موسیقی رؤیای گمشده من به خوانندگی محمد خرسندی با کسب مجوز از مرکز موسیقی وزارت ارشاد، به بازار موسیقی عرضه خواهد شد.

به گفته ابراهیم اصغری تهیه‌کننده فیلم «بهشت از جنوب شرقی»، بازنویسی فیلمنامه توسط جواد اردکانی ادامه دارد و کارگردان و تهیه‌کننده به‌طور همزمان پیش‌تولید فیلم را انجام می‌دهند.

مهلت فراخوان شرکت در سي‌امين جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر تا پایان آبان‌ماه جاری تمدید شد.

با توجه به تعطیلی دو روزه سالن‌های تئاتر به مناسبت درگذشت آیت‌الله مهدوی‌کنی، نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی ‌هادی حجازی‌فر فقط پنجشنبه و جمعه اول و دوم آبان ساعت 30: 19 در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

«ملاقات بانوی سالخورده» تلفیقی از بازیگر و عروسک است که در فضایی فانتزی، اجرایی متفاوت از اثر مشهور فردریش دورنمات را روایت می‌کند.


تعداد بازدید :  244