شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
پرسه در بازار

بازار در تسخیر آبلیموی زیرپله‌ای

رویا جعفری‌شاهی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آبلیموی ایران اعلام کرد: از آنجا که آبلیموهای زیرپله‌ای قیمت پایینی نسبت به آبلیموهای استاندارد اجباری دارند، توانسته‌اند بازار را غصب کنند. او با بیان این‌که از چندی پیش برای آبلیمو، استاندارد اجباری تعیین شده است، اضافه کرد: در گذشته این استاندارد به صورت تشویقی بود اما درحال حاضر سخت‌گیری زیادی نسبت به این امر انجام می‌شود اما در کنار این کارخانه‌های دارای مجوز، تولیدی‌های زیرپله‌ای ایجاد شده‌اند که مارک‌های آنها متفرقه است.

کسادی بازار میوه و احتمال کاهش قیمت

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان گفت: در ماه‌های محرم و صفر بازار میوه کساد است چون مجالس کمتر برگزار می‌شود و به دنبال آن تقاضای میوه نیز کاهش می‌یابد؛ بنابراین قیمت میوه‌ها یا کاهش یافته یا ثابت خواهد ماند. او تأکید کرد: ‌امسال دو میوه سیب و کیوی به وفور در بازار وجود دارد که می‌توانند به نوعی کمبود پرتقال شب عید را جبران کنند.

تولیدکنندگان پوشاک، پیک موتوری شده‌اند!

جواد درودیان رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پیراهن تهران با اشاره به این‌که ۲۰ تا ۳۰‌درصد حجم تولید سالانه مربوط به پیراهن مشکی است، اعلام کرد: تولیدات داخلی دارای طراحی، کیفیت و مواداولیه بسیار خوبی است و قابلیت رقابت با محصولات اروپایی را دارد اما واردات باعث شده است تعداد قابل‌توجهی از تولیدکنندگان از این صنف خارج شده و به مشاغل غیرتولیدی مانند پیک موتوری روی آورند.


تعداد بازدید :  249