شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   تقویت سودآوری صنایع بورسی| علی صالح‌آبادی، سخنگوی سازمان بورس گفت: این سازمان با تعامل همه‌جانبه با دولت و مجلس درخصوص تدوین بودجه ‌سال 94، قصد دارد سودآوری صنایع بورسی را تقویت کند. او با اعلام این‌که جذب سرمایه‌های خارجی از اولویت‌های اصلی این سازمان است از تسهیل در مقررات با مرتفع شدن محدودیت‌های بانکی در این بخش خبر داد و افزود: سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند بدون محدودیت مکانی با توجه به تقویت زیرساخت‌های الکترونیک بازار سرمایه ایران در این بازار حضور یابند.

   مقاومت جدی شاخص در کانال 79‌هزار| محمد گودرزی، تحلیلگر بازار سهام با اشاره به این‌که شاخص کل بورس می‌تواند تا 78‌هزار و 500 تا 79‌هزار واحد که مقاومت جدی آن به حساب می‌آید، افزایش یابد، گفت: آن زمان نتیجه نهایی مذاکرات مشخص می‌شود، اما کسب بازدهی در درجه اول به سهامداری و تعقل بیشتر سرمایه‌گذاران نیاز دارد. وی افزود: برای آینده نزدیک شاخص بورس می‌تواند روند صعودی خود را نگه‌ دارد و عطش خرید سهامداران که طی ماه‌های اخیر فروکش کرده بود، دوباره به بازار بازگرداند.

   تاسیس صندوق توسعه پتروشیمی| عباس شعری‌مقدم، معاون وزیر نفت از تأسیس صندوق توسعه پتروشیمی با همکاری سازمان بورس خبر داد و گفت: این صندوق زمینه حضور تمام سرمایه‌گذاران اعم از بزرگ و کوچک را برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی فراهم خواهد کرد. او افزود: با منطقی کردن قیمت خوراک و جذب سرمایه‌گذاران خارجی زمینه سرمایه‌گذاری در این صنعت افزایش یافته است.

   توقف 6سهم به دلیل تعدیل درآمد| دیروز نماد 6 شرکت خوراک دام پارس، تراکتورسازی ایران، گروه صنعتی سپاهان، قند اصفهان، سالمین و سایپا شیشه، با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم، متوقف شدند. همچنین نمادهای معاملاتی شرکت‌های داروسازی امین، پارس پامچال، آلومراد مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی بودند.


تعداد بازدید :  198