شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

چین نفت عمان را بر عربستان ترجیح می‌دهد
چین واردات نفت خود از عربستان‌سعودی را کاسته است و همزمان بزرگترین صادر‌کننده نفت جهان قیمت کالایش را می‌کاهد تا مشتریان آسیایی را جذب کند. تحویل محموله‌های نفت عربستان در ماه گذشته به 4.74‌میلیون متریک تن رسید که نسبت به بازه زمانی مشابه در ‌سال گذشته نشان‌دهنده 2.7‌درصد کاهش بود. درحال حاضر پالایشگران چینی نفت عمان و آمریکای‌جنوبی را به عربستان ترجیح می‌دهند زیرا قیمت بهتری ارایه می‌کنند. همچنین چین میزان واردات از روسیه را افزایش خواهد داد.

سود  پژو  بیشتر شد
خودروساز فرانسوی پژو اعلام کرده عایدی این شرکت در سه‌ماهه سوم افزایش یافته که دلیل آن فروش بهتر محصولات در چین و اروپا بوده است. عایدی این شرکت 1.6‌درصد بیشتر شده و به 12.3‌میلیارد یورو در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر رسیده است. پژو دومین خودروساز بزرگ اروپا از لحاظ حجم تولید است.

بویینگ از روغن خوراکی سوخت می‌سازد
شرکت هواپیماسازی بویینگ و شرکت هواپیماسازی چین پروژه‌ای را اجرا خواهند کرد تا روغن خوراکی مصرف‌شده را به سوخت جت تبدیل کنند. واحد آنها در‌ هانگژو قرار دارد و می‌توان 24‌هزار لیتر روغن مایع را در‌ سال به سوخت تبدیل کند. در ماه فوریه سازمان هوایی چین به شرکت زیرمجموعه خود اجازه داد تا از این ماده سوخت جت تهیه کند.

6‌میلیون خودرو آمریکایی ایربگ معیوب دارد
سازمان NHTSA که قانون گذار امنیتی بزرگراه‌های هوایی آمریکاست، درباره ایربگ‌های دارای مشکل هشدار داد. این ایربگ‌ها توسط تاکاتا، یک شرکت ژاپنی ساخته شده‌اند و در 6.1 ‌میلیون خودرو آمریکایی به کار رفته‌اند.

ادامه اعتصاب کارکنان لوفت‌هانزا
خلبانان شرکت هواپیمایی لوفتهانزا با تأکید بر ادامه اعتصاب‌های خود هشدار دادند چنانچه مدیران لوفتهانزا این وضع را ادامه دهند در آن صورت این کشمکش کاری نیز گسترش خواهد یافت. شبکه اول تلویزیون دولتی آلمان «آ.اِر.دِ» با اشاره به این‌که حل نشدن مناقشه افزایش تعرفه دستمزد خلبانان، فشار آنان بر بزرگترین ایرلاین اروپا، «لوفتهانزا» را افزایش داده است، گزارش داد: مسأله ادامه‌دار شدن اعتصاب اتحادیه خلبانان آلمان موسوم به «کُکپیت» در ادامه این هفته منتفی نیست. این اتحادیه امروز هشدار داد: چنانچه مدیران لوفتهانزا این وضع را ادامه دهند در آن صورت این کشمکش کاری نیز گسترش خواهد یافت. این هشتمین اعتصاب خلبانان بزرگترین ایرلاین اروپا از آوریل امسال است. اعتصاب امروز موجب لغو بیش از هزار و 500 پرواز شد.


تعداد بازدید :  231