شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
د‌یار

تصويب طرح مجموعه شهري اراک در کارگروه امور زيربنايي و شهرسازي استان‌مرکزي
طرح مجموعه شهري اراک شامل شهر جديد اميرکبير تا مهاجران، در کارگروه امور زيربنايي و شهرسازي استان مرکزي که به رياست مهدي زنديه‌وکيلي، معاون هماهنگي امور عمراني استانداري مرکزي و با حضور اعضاي کارگروه مذکور تشکيل شد، به تصويب رسيد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مرکزي در رابطه با تهيه و تصويب اين طرح اظهار داشت: تهيه طرح مجموعه شهري اراک با هدف ساماندهي استقرار فعاليت‌ها و جمعيت در پهنه فضايي حدفاصل شهر جديد اميرکبير تا مهاجران، توسط مشاوران ذيصلاح از ‌سال 1388 شروع شد که با انجام مطالعات جامع و برگزاري جلسات متعدد کارشناسي تهيه و پس از چندين مرحله بحث و بررسي در کارگروه امور زيربنايي و شهرسازي استان و رفع نواقص، به تصويب اين کارگروه رسيد.
زنديه‌وکيلي تصريح کرد: اين طرح که 52 سکونتگاه جمعيتي در شهرستان اراک و شهرهاي مهاجران و اميرکبير را شامل مي‌شود، به شوراي برنامه‌ريزي استان ارایه خواهد شد و در آن شورا که به رياست استاندار محترم تشکيل مي‌شود، مورد بررسي قرار خواهد گرفت و در صورت تصويب به شوراي‌عالي شهرسازي و معماري کشور ايفاد مي‌شود.
وي گفت: طرح مجموعه شهري اراک پس از تصويب در شوراي‌عالي شهرسازي و معماري کشور، به‌عنوان يک طرح استراتژيک فرادستي و راهنما براي تهيه طرح‌هاي پايين‌دستي شامل طرح جامع کلانشهر اراک و طرح‌هاي جامع شهرهاي مهاجران و اميرکبير و ديگر شهرهاي موجود در اين پهنه و همچنين تهيه طرح‌هاي ‌هادي روستاهاي موجود در اين منطقه، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
معاون استاندار مرکزي تصريح کرد: طرح مجموعه شهري اراک 7طرح جامع شهري و تعدادي از روستاهاي منطقه را دربر مي‌گيرد که براي تهيه آن به اندازه کافي وقت صرف شده و کار کارشناسي صورت گرفته است.
رئيس کارگروه امور زيربنايي و شهرسازي استان مرکزي افزود: از اين طرح 2 سند استخراج مي‌شود که يکي سند کاربردي اراضي است و براساس قابليت اراضي نسبت به پيشنهاد استقرار فعاليت ارایه رهنمون مي‌کند و سند ديگر سند بارگزاري جمعيتي و نقش  و کارکرد هريک از سکونتگاه‌هاي واقع در اين مجموعه است که نهايتا منجر به ايجاد تعادل و توازن در نحوه توزيع فعاليت و انسان در پهنه فضايي محدوده موردنظر خواهد شد.


به مناسبت روز ایمنی و هفته کاهش بلایای طبیعی  صورت گرفت
تجلیل از برترین‌های H.S.E در شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری  
به‌گزارش روابط عمومي شركت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری  به‌مناسبت روز ایمنی و فرا رسیدن هفته مقابله با بلاياي طبيعي مراسم بزرگداشت روز ايمني در ساختمان ستاد شركت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد.
در اين مراسم ابتدا مهندس ناصر افشین، مديرعامل شركت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری به تشريح فعاليت‌هاي اين شركت در سطح استان پرداخت و گفت بحمدا... و لطف خدا و با تلاش و همكاري كليه همكاران توانسته‌ايم تمامي پروژه‌هاي در دست اقدام را فعال کنيم و با رعايت اصول ايمني و H.S.E در شركت سالي بدون حادثه را پشت‌سر بگذاريم. وي گفت: با رعايت اصول ايمني و بهداشت و محيط‌زيست علاوه بر سلامتي خود در سلامت جامعه هم مي‌توانيم سهيم شويم چراكه با رعايت اين اصول، جامعه‌اي ايمن، شاداب و پاك خواهيم داشت.
مديرعامل گاز استان با بيان اينكه رعايت مسائل ايمني، يكي از اصول اصلي در شركت يا اداره يا پروژه‌های اجرایی است، يادآور شد: با رعايت مسائل ايمني مي‌توانيم آرامش را به خانواده و ديگر هموطنان هديه كنيم. ایشان به کسب رتبه قابل‌قبول و جهش شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری در زمینه H.S.E بین دیگر شرکت‌های گاز استانی اشاره کرده و از تلاش کلیه همکاران به‌ویژه کارکنان امور  H.S.E تقدیر و تشکر کردند. در ادامه اين مراسم یوسف شاهرخی، رئيس H.S.E گاز استان نيز طي ارایه گزارشی مسأله رعايت اصول ايمني و بهداشت را ضروري دانست و خواستار رعايت آن از سوي كليه همكاران خود شد. در اين مراسم پس از بررسی و بازدیدهای انجام شده از پروژه‌های اجرایی به نفرات برتر كه در طول يك‌سال گذشته، بيشترين تلاش را درجهت رعايت اصول H.S.E کرده بودند، لوح‌تقدیر نيز اهداء شد.


تعداد بازدید :  254