شماره ۴۱۰ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱ آبان
صفحه را ببند
گزارش

خسارت 75 میلیاردی سیلاب به غرب مازندران
استاندار مازندران از خسارت 75‌میلیارد تومانی سیلاب به واحدهای مسکونی، تأسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی در منطقه غرب استان خبر داد.
به‌گزارش ایسنا به نقل از استانداری مازندران، ربیع فلاح که از مناطق آسیب‌دیده بر اثر سیل و آبگرفتگی در شهرهای نور، نوشهر، چالوس، عباس‌آباد و رامسر بازدید کرده بود، گفت: بارش قریب به 200 میلی‌متر باران در یک فرصت کوتاه در غرب مازندران بی‌سابقه بود که خسارت‌هایی را به همراه داشت. وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با سیلاب، گفت:   به منظور مقابله با سیلاب و کنترل آن تاکنون 50‌میلیارد تومان در حوزه آبخیزداری به آب منطقه‌ای، شهرداری و بنیاد مسکن پرداخت شده و این روند ادامه خواهد داشت. مقام عالی دولت در استان خسارت حوزه مسکونی، تاسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی در منطقه غرب استان را تا این لحظه 75‌میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: تعداد واحدهایی که تا این لحظه توسط بنیاد مسکن برآورد خسارت شده، 762 واحد مسکونی است و در جریان بارش اخیر مجموعا
 37 روستا دچار آبگرفتگی شدند.
وی به اعزام 39 تیم امدادی در قالب 195 نفر به این مناطق خبرداد و عنوان کرد: تیم بیمه ایران برای پرداخت غرامت و تیم‌های دستگاه‌های حمایتی ازجمله کمیته امداد، بهزیستی و هلال‌احمر برای کمک و مساعدت در منطقه حاضرند و تیم بنیاد مسکن نیز با استقرار در منطقه مشغول برآورد خسارت هستند. استاندار مازندران با اشاره به این‌که بخش اعظم این خسارات به دلیل ساخت‌وساز غیرمجاز و احداث بنا در بستر رودخانه است، اظهار امیدواری کرد تا با همکاری همه مردم و آزادسازی حریم رودخانه‌ها دیگر شاهد این‌گونه حوادث در مازندران نباشیم.

آبرسانی به عشایر 3 شهرستان تنها با 2 تانکر
رئیس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه گفت: آبرسانی به عشایر شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده تنها با 2 تانکر 12‌هزار لیتری انجام می‌شود. سیدعمران تقوی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از این تعداد 14 منطقه در شهرستان کهگیلویه، 7 منطقه چرام و 9 منطقه در لنده است. وی با اشاره به این مطلب که آبرسانی به‌صورت رایگان به عشایر انجام می‌شود، اظهار کرد: در برخی نقاط که امکان تردد ماشین‌آلات سنگین و تانکرهای 12هزار لیتری وجود ندارد قریب به 56 تانکر 2000 لیتری در اختیار عشایر قرار داده شده که خود نسبت به تأمین آب اقدام می‌کنند. رئیس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد:   176 تانکر تاشو 1000 لیتری (مشک) نیز در اختیار آنها قرار داده شده است. تقوی اضافه کرد: تأمین نفت سفید، تأمین علوفه، کنسانتره و چادر از خدماتی است که این اداره به عشایر ارایه می‌دهد.

70درصد موارد طلاق کرمانشاه توافقی است
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: قریب 70درصد موارد ثبت شده طلاق در استان به‌صورت توافقی است که جای نگرانی دارد.
به‌گزارش ایسنا، آیت‌الله آزرمی در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان شیوع پدیده طلاق در استان را آفت اجتماعی تلخ استان دانست و گفت: متاسفانه موضوع طلاق در خانواده‌های استان کرمانشاه آسیب جدی شده است.  وی گفت: طرح پیشگیری از طلاق در استان باید نهادینه شود، چون که بیشترین طلاق‌ها مربوط به عدم شناخت زوجین است و می‌طلبد که کانون‌های مشاوره‌ای ازدواج به‌صورت رسمی در استان فعالیت کنند تا این‌که ازدواج‌ها کمتر منجر به طلاق شود.  آزرمی تأکید کرد: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز است که مدیریت کشوری در این خصوص به اتخاذ تصمیمات جدی‌تری بپردازد و برای این موضوع اجتماعی در جامعه وقت و هزینه بیشتری صرف شود.  معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: به‌صورت ویژه دغدغه مشکلات اجتماعی استان را دارم و حتی یک ذره غفلت از این موضوع برایم پذیرفتنی نیست و نقش زنان در این خصوص را بسیار موثر و کارآمد می‌دانم.  وی اضافه کرد: زنان استان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نهضت سازشکارانه در خانواده‌ها را به‌کار گیرند، چون که اساس و بنیان خانواده‌ها به تربیت نسلی است که زنان در دامان خود  تربیت  می‌کنند.


تعداد بازدید :  222