شماره ۱۱۴۲ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
درباره گلابی و سیب‌زمینی!

سوشیانس شجاعی‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

طنزنویس

[email protected]


از آنجایی که هوا کمی پس است و راجع به هر صنفی بنویسیم یکی شاکی می‌شود و کسی هم شاکی نشود همین روزنامه خودمان آنقدر سفت و سخت می‌گیرد که ترجیح دادیم از فواید و مضرات میوه‌ها و صیفی‌جات برای شما بگوییم که هم برای سلامتی شما بهتر است هم برای سلامتی ما!
گلابی: میوه‌ای است سفت، چغر و بد بدن، باخاصیت! مهمترین تاثیر گلابی، گاگول کردن انسان از طریق تولید هورمون هپروتوس می‌باشد که بشر را از حیز تفکر می‌اندازد! گلابی هیکل نا‌متناسبی دارد که با دیدن آن انسان به هیکل نامتناسب خودش امیدوار می‌شود و قید باشگاه و فیتنس را می‌زند! دانشمندان جدیدا کشف کرده‌اند علاوه بر درخت گلابی، توافقنامه‌های سیاسی هم امکان گلابی دادن دارند!
سیب‌زمینی: از تیره بی‌رگ‌ها که حالا شانس آوردید ما آن هفته‌نامه‌ای نیستیم که از آن کلمات رکیک استفاده کنیم و گرنه به جای کلمه بی‌رگ یک چیز دیگر می‌گفتیم! سیب‌زمینی پس از اکتشاف آتش، مهمترین کشف بشر بوده است! نوع سرخ کرده آن محبوب‌ترین خوراکی بعد از پیتزاست که البته در این مورد بین شکم‌چران‌ها اختلاف است! سیب‌زمینی دارای خواص بسیاری است. از جمله چاق‌کنندگی که خود مولد تجارت عظیم لاغرسازی است و نصف پزشکان- زحمتکش و شریف و دلسوز و ماه و عزیز و شکایت نکن- جهان از صدقه سر سیب‌زمینی سرخ‌کرده پول درمی‌آورد! سیب‌زمینی چنانکه دانید و باقی طنزنویسان ته قضیه را درآورده‌اند، از بازیگران اصلی در هر انتخاباتی است و تاثیر آن بر نتیجه انتخابات از تاثیر وزیر کشور بیشتر است!
خیار: از مهمترین صیفی‌جات که نوع قلمی آن برای جلوی میهمان و نوع کلفت آن برای... برای... برای تهیه سالاد استفاده می‌شود! خیار خاصیت خنک‌کنندگی دارد و بعد از گفت‌وگوی تلفنی مادرشوهر با عروس، عروس با خواهرشوهر، دعوا با همسایه‌ای که گوسفندش را فروخته و به آپارتمان آمده، سخنان انتخاباتی کاندیداها، سخنرانی دلسوزان کشور مبنی بر مفید بودن خوردن اشکنه و سایر اتفاقات سوزاننده، می‌توان با تناول خیار، کمی خود را خنک کرد!
هویج: از تیره بی‌رگ‌های زیرزمینی که تنها تفاوتش با سیب‌زمینی این است که به تیپش می‌رسد! هویج با داشتن ویتامین آ، تاثیر مهمی در بینایی دارد و دلیل عمده اختلال در دیدن فقر و بیکاری و مشکلات مردم این است که مسئولان محترم هویج نمی‌خورند، برای ما موهیتوخور شده‌اند! معجون‌خور شده‌اند! مسئول گرامی هویج بخور!
گیلاس: از تیره آویزان‌ها، میوه‌ای خوش‌رنگ و خوش‌طعم و گران‌قیمت و بدرنگ و بدطعم! مرغوب‌ترین نوع آن، نوع صادراتی آن است که در دوبی و سایر شیخ‌نشین‌ها قابل تهیه است! ایرانی باغیرت، اگر شرف داری این‌قدر این را پخش کن تا دیگر گیلاس  و زردآلو و از همه مهمتر، هلوی ایرانی در خیابان‌های دوبی دست این عرب‌ها نیفتد! خوردن گیلاس باعث ایجاد حس مفرح بیهودگی و بی‌تفاوتی می‌شود!
هلو: از تیره دافیان، خوش‌رنگ و خوش‌هیکل و خوش‌طعم! هلو مانند سایر داف‌ها، ظاهری جذاب، اما درونی سخت دارد! نوع آبدار آن را باید با احتیاط خورد و مانند خوردن پرتقال و نارنگی و انار نیاز به دستمال کاغذی است! برخی از انواع پُرکرک آن به مقام وزارت و کاندیداتوری هم می‌رسند! هلوی ایرانی هم از اقلام صادراتی به شیخ‌نشین‌های جنوب خلیج همیشه فارس است که اگر شماها می‌رفتید توی آن لینک و اعتراض می‌کردید هم خلیج همیشه فارس را داشتیم و هم میوه‌هایمان که مثل ناموسمان است الان به شیخ‌نشین‌ها صادر نمی‌شد!

دیدگاه‌های دیگران

ت
ت.ش |
مخالف 0 - 1 موافق
بی نظیر و فوق العاده:))) 👍 پاینده باشید

تعداد بازدید :  1037