شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
روی خط خبر

هاشمی‌رفسنجانی: بلندپروازی‌های اسراییل در اشغال غزه سراب است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مقاومت مردم غزه در مقابل حملات گسترده رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: گنبد آهنین و شرارت‌های وحشیانه سربازان صهیونیستی نتوانست امنیت را به مردم اسراییل برگرداند.به گزارش ایسنا آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، پیروزی مردم غزه بر ارتش کاملاً مسلح اسراییل را تحقق وعده خداوندی دانست و خاطرنشان کرد: پیروزی‌های اخیر با تمام پیروزی‌های دیگر در لبنان و فلسطین تفاوت دارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تلاش‌های اسراییل برای آتش‌بس در نبرد غزه، گفت: تحلیلگران سیاسی و نظامی با بهت و شگفتی بررسی می‌کنند که چگونه در آن 50 روز حرکت معکوس اسراییل در تاریخ آغاز شد!؟وی با تمجید از مقابله‌های نیروهای مقاومت و هدف قرار دادن همه نقاط اسراییل، اظهار کرد: ناامنی، چنان دولت و کشور غاصب اسراییل را فراگرفته بود که بسیاری از مردم آن در طول جنگ در زیرزمین‌ها و پناهگاه‌ها زندگی می‌کردند.

وزیر دفاع: آماده تجهیز لبنان هستیم
حسین دهقان، وزیر دفاع کشورمان در حاشیه دیدار با سمیر مقبل وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر لبنان، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که این اراده در ایران وجود دارد تا با جریان‌های تکفیری صهیونیستی و ناهم‌ساز منطقه مقابله کند، گفت: آماده‌ایم در آینده باز هم به تجهیز لبنان در برابر داعش و جریان‌های تروریستی کمک کنیم. به گزارش فارس، دهقان در ادامه افزود: اقلام، آماده ارسال به لبنان است که این اقلام عمدتا زمینی و برای مواجهه با جریان‌های تروریستی است.وزیر دفاع اضافه کرد: آنچه الان در اختیار ارتش لبنان می‌گذاریم، یک اقدام فوری برای پاسخ به یک تهدید احتمالی است.وی درخصوص اهمیت تسلیح کرانه باختری در فلسطین نیز اظهار داشت: آنچه رهبر معظم انقلاب برای تجهیز کرانه باختری مطرح فرمودند، سیاست کلی نظام است و دستگاه‌های ذیربط وظایف خود را انجام می‌دهند.

دواتگری: تعدادی از پرونده‌های بورسیه ایراد قانونی دارد
عضو کمیته تعیین مصادیق بورسیه‌ها با بیان این‌که تاکنون 350پرونده را شخصا بررسی کرده است، گفت: تعدادی از این پرونده‌ها دارای ایراد قانونی است. به گزارش ایرنا، مهدی دواتگری، درباره آخرین روند بررسی پرونده بورسیه‌ها در کمیته تعیین مصادیق بورسیه‌ها افزود: مسأله بورسیه‌ها نیاز به توجه، بررسی و دقت زیادی دارد و پرونده‌ها به‌طور دقیق در حال مطابقت با قانون است.

یونسی:  حقوق اقلیت‌ها در ایران به بهترین وجه تضمین شده است
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان این‌که در طول تاریخ بین مردم ایران بردباری مذهبی و زندگی مسالمت‌آمیزی پی‌ریزی شده که همچنان ادامه دارد، گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز حقوق اقلیت‌ها به بهترین وجه تضمین شده است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی در دیدار «یوهانس دوما» سفیر هلند با تأکید بر وجود توجه ویژه نسبت به رعایت حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران با تأکید بر وجود توجه ویژه نسبت به رعایت حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران افزود:  اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران هم در مراکز حکومتی مثل مجلس شورای اسلامی حضور دارند و هم مانند سایر مردم ایران از آزادی‌های دینی و مدنی برخوردار هستند.
او ادامه داد:  امروز اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران به صورت مسالمت‌آمیز و بدون کوچک‌ترین حساسیتی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
یونسی همچنین تصریح کرد:  دنیای غرب باید در موضوع مقابله با گروه‌های تروریستی با ایران همکاری کند تا ریشه افراطی‌گری از بین برود.

خبرنگار پرس‌تی‌وی در تصادفی مشکوک در ترکیه کشته شد
«سرنا شیم» خبرنگار شبکه تلویزیونی «پرس‌تی‌وی» روز گذشته در یک تصادف مشكوك کشته شد.  به گزارش ایلنا به نقل از  تل سور، سرنا شیم پس از  انجام یک ماموریت برای پوشش خبری درباره تحولات شهر «عین العرب»(کوبانی) بود که در راه بازگشت به هتل محل اقامت در شهر سورچ در استان «اورفه»، در یك تصادف مشكوك جان خود را از دست داد.
برخی منابع از تصادف خودروی شیم با یك كامیون كه هویت راننده آن هنوز مشخص نشده خبر دادند.  
شیم جمعه گذشته گفته بود که ماموران اطلاعات ترکیه وی را به‌دلیل انتشار برخی اخبار مربوط به تسهیل ورود اعضای گروه تروریستی داعش به سوریه و ممانعت از ورود کرد‌ها به عین العرب به جاسوسی متهم کرده‌اند.


تعداد بازدید :  311