شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
روي خط خبر

بارش برف و باران در تهران و شمال و غرب کشور
تهران امروز 10درجه سردتر می‌شود
مهر| مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و اختلال در تردد برخی جاده‌های شمال و غرب کشور از کاهش 10درجه‌ای دمای پایتخت و بارش برف در برخی نقاط استان تهران خبر داد.
احد وظیفه افزود: سامانه بارشی نیمه‌غربی کشور را تحت‌تأثیر قرار داد و در سواحل جنوبی و دامنه‌های البرز، بارش باران را شاهد خواهیم بود.
به گفته وی، دیروز این سامانه بارشی نیمه‌غربی، سواحل جنوبی دریای خزر و دامنه‌های غربی و مرکزی البرز را تحت‌تأثیر قرار داد و بارش در شمال غرب بیشتر به‌صورت برف بود، امروز 29مهر نیز این وضع علاوه بر مناطق ذکر شده به نواحی مرکزی و شمال شرق کشیده خواهد شد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد:  بارش‌ها از دیروز در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و بخش‌هایی از غرب و امروز (سه‌شنبه) در غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس شدیدتر‌ خواهد بود. وظیفه با بیان این‌که مناطق جنوبی خوزستان بر اثر وزش باد شدید در جنوب‌غرب و غرب کاهش دید و گردوخاک خواهد داشت، افزود:  با توجه به وزش باد شدید در جنوب سمنان و شمال قم امروز برای شهر‌های جنوبی تهران گردوخاک و کاهش دید خواهیم داشت. او افزود:  از دیروز تا امروز به سبب نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش دمای 8 تا 14درجه سلسیوس در نوار شمالی به‌ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و طی این مدت دریای خزر نیز متلاطم و طوفانی خواهد بود.  

دانشجویان داروسازی در تبریز در بیانیه‌ای اعلام کردند: افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها در رشته داروسازی کارشناسی نیست
شهروند| دانشجویان داروسازی تبریز در بیانیه‌ای خواستار اضافه شدن دوره‌های آموزشی پس از دکترای حرفه‌ای، ایجاد حق مشاوره دارویی و ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید برای داروسازان شدند. این دانشجویان در پایان هجدهمین سمینار دانشجویان داروسازی که در تبریز برگزار شد در بیانیه پایانی سمینار به افزایش غیرکارشناسی ظرفیت دانشگاه‌ها و تأسیس واحد‌های بین‌الملل – که آن را در تضاد با اصل شایسته‌سالاری و عدالت می‌دانند – اعتراض کردند.
دربخشی از این بیانیه آمده است: ما دانشجویان داروسازی سراسر کشور به بهانه هجدهمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور اعلام می‌کنیم، سال‌هاست از ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید برای داروسازان سخن به میان آمده است ولی در عرصه عمل شاهد این مدعا نبوده‌ایم. به‌طور مثال سال‌هاست از پذیرش داروساز در بیمارستان و صنعت صحبت شده است، اما دستورالعمل اجرایی و ردیف بودجه قابل ملاحظه‌ای در این زمینه اختصاص نیافته است. افزایش غیرکارشناسانه دانشگاه‌های سراسری، تأسیس دانشکده‌های جدید بدون داشتن حداقل‌ها و صدور مجوزهای جدید برای تأسیس دانشکده‌های داروسازی در دانشگاه‌های آزاد مزید بر این علت شده است و در صورت تداوم روند کنونی طی چند‌سال آینده با بحران شغلی داروسازان مواجه خواهیم شد.
در راستای ارتقای سلامت جامعه و پررنگ‌تر کردن نقش داروساز در چرخه درمان لازم است با الگوبرداری ازکشورهای موفق در حوزه سلامت، حق مشاوره دارویی جدا از حق فنی تعریف شود و برای جلوگیری از فشار مالی به مردم، تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد. همچنین وجود شعب بین‌الملل (پولی) که در تضاد آشکار با اصل عدالت و شایسته‌سالاری است همواره از نگرانی‌های دانشجویان بوده است. متاسفانه مسئولان پس از ناتوانی در پاسخ به استدلال‌های محکم دانشجویان، سیاست سکوت پیشه کرده‌اند و نه‌تنها اقدام خود را تصحیح نکرده‌اند، بلکه زمزمه‌هایی مبنی بر جایگزین کردن گام به گام دانشجویان بین‌الملل به جای دانشجویان سراسری به گوش می‌رسد. در بخش دیگری از این بیانیه آمده: نزدیک به دو‌سال است که دانشجویان داروسازی سراسر کشور در راستای حل مشکلات و مسائل خود درخواست ایجاد تشکلی تحت‌عنوان انجمن دانشجویان داروسازی سراسر کشور کرده‌اند که این امر محقق نشده است.

بررسی مجدد نصب تبلیغات بر بدنه تاکسی‌ها
ایسنا|  آبان‌ماه‌ سال 89 طرح نصب پنل تبلیغاتی روی تاکسی‌ها در جلسه نود و یکم شورایعالی ترافیک به تصویب رسید، ولی این طرح با موافقت‌ها و مخالفت‌های زیادی روبه‌رو و در نهایت اجرای آن متوقف شد؛ اما به گفته دبیر شورایعالی ترافیک قرار است این موضوع پس از انجام اصلاحاتی در جلسه‌های آتی این شورا مطرح شود. دکتر مهدی یدی‌همدانی در این‌باره گفت: نصب پنل تبلیغاتی روی تاکسی‌ها مصوبه شورایعالی ترافیک کشور بود اما پلیس راهنمایی و رانندگی درباره این موضوع نظراتی داشت و قرار است روال نصب این تبلیغات را اصلاح کنیم. به‌گونه‌ای که بر ایمنی ترافیک تأثیر منفی نداشته باشد. او افزود:  این تبلیغات نباید موجب کاهش تمرکز رانندگان و نازیبا شدن شهرها شود، این در حالیست که افراط در تبلیغات ممکن است بر زیبایی شهرها تأثیر منفی بگذارد.


تعداد بازدید :  314