شماره ۴۰۸ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۹ مهر
صفحه را ببند
شب فیلم کوتاه ایران برگزار شد

آیین اختتاميه سي و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه تهران درحالی شامگاه 27 مهرماه برگزار شد که جمعیت قابل توجهی از فیلمسازان جوان به همراه مدیران سینمایی در تالار وحدت حضور پیدا کردند تا پایان این دوره از جشنواره را با اهدای جایزه جشن بگیرند.
در اين مراسم بيانيه هیأت داوران بخش بين‌الملل سي و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه توسط «لوزیانا یوهانا بادر» داور سوییسی قرائت شد. در بخش‌هایی از متن این بیانیه چنین آمده بود:  هیأت داوری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 104 فیلم از 33 کشور را در این جشنواره دیدند و دیدن این تعداد از فیلم‌ها به معنای باز شدن 104 پنجره از سینمای دنیا پیش روی چشمان ما است. در میان حجم عظیم این آثار برخی متعلق به سینمای ایران بود که این آثار چشم‌انداز زیبا و درک عمیقی درباره کشور شما به ما داد.
پس از پایان قرائت بیانیه هیأت داوران، فرشته طائرپور که به‌عنوان نماینده ایرانی در هیأت داوري بخش بين‌الملل حضور داشت گفت: گروه «هنر و تجربه» یک اتفاق خوشایند است ولی باید برای این آثار هم یک خروجی خوب وجود داشته باشد. كاش بعضي از دوستان، منتخبی از آثار این جشنواره را ببینند تا متوجه شوند که صحبت از فقر، افسردگی و... سیاه‌نمایی نیست بلکه یک حساسیت اجتماعی است. من برای وزارت آموزش و پرورش، صداوسیما، نمایندگان مجلس و تمام ارگان‌های تصمیم‌گیرنده متاسفم که کوچک ترین خبری از چنین رویداد مهم سینمایی ندارند. در ادامه مراسم اختتامیه از فرهاد مهرانفر به‌عنوان پیشکسوت در عرصه فیلم کوتاه و مستند و شهرام مکری به‌عنوان فیلمساز جوان و تجربه‌گرا تجلیل شد.

 


تعداد بازدید :  243