شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
اهدای جایزه به فعالان حوزه روابط عمومی
کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران برگزار شد

شهروند| یازدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران برگزار شد. در این کنفرانس جایزه دکتر نطقی بنیانگذار علم روابط عمومی ایران به «یونس شکرخواه» استاد روزنامه‌نگاری آنلاین اهدا شد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، پیش از اعطای جایزه به یونس شکرخواه در سخنانی با اشاره به دوستی‌اش با یونس شکرخواه گفت: «دوست دارم آنچه در دل دارم درباره این مرد شریف که عمری را در راه ارتقای فرهنگ ایران تلاش کرده، بیان کنم. من دکتر شکرخواه را از دیرباز از زمانی که در کیهان بودند می‌شناسم. در شش هفت‌سال اخیر هم با ایشان همکار بوده‌ام و در یک گروه دانشگاهی با هم معلمی می‌کنیم. وقتی گفتند می‌خواهند از دکتر شکرخواه به‌عنوان پدر قدردانی کنند با توجه به این‌که ایشان به گواه شناسنامه 9 روز از من کوچکتر هستند، من احساس پیری کردم. خیلی خوب نیست که به ایشان بگویند پدر.»
او ادامه داد: «دکتر شکرخواه برای من یک انسان آرام، بادانش و باوقار است. ایشان نمونه یک شهروند جهانی هستند. شهروند جهانی لایه‌های مختلفی دارد. تعلق به جهان و انسانیت، تعلق به ملت‌ خود، تعلق به دین و هم‌وطنانش از لایه‌های مختلف هویتی ایشان به‌عنوان شهروند جهانی است. متاسفانه خشونت‌ها و ناآرامی‌هایی که در سطح جهان می‌بینیم به دلیل عدم تطابق لایه‌های مختلف هویتی است که در جهان وجود دارد. انسان‌هایی که می‌خواهند خود را به جهان تحمیل کنند دست به انواع خشونت می‌زنند ولی همه دوستانی که با دکتر شکرخواه همکار بوده‌اند می‌دانند که آرامش از صفات برجسته ایشان است.»
وزیر راه و شهرسازی گفت: «کشور ما به کسانی نیاز دارد که این لایه‌های مختلف هویتی خود را با هم سازگار کنند تا منجر به خشونت‌های مختلف نشود؛ بنابراین ما به این انسان‌های آرام نیاز داریم. وقتی ما به مطبوعات و رسانه‌های خود نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سرشار از تضاد و چندگانگی هستند و کمتر در جهت ایجاد آرامش واقعی، حس همدلی و وحدت ناشی از انسانیت خودمان گام برمی‌داریم و بیشتر می‌خواهیم امروزمان را سپری کنیم ولی به آثار اقدامات خود و شکاف‌هایی که این اقدامات در جامعه ایجاد می‌کنند کمتر توجه می‌کنیم.»
آخوندی ادامه داد: « دکتر شکرخواه عمیقا باور دارند باید از کرامت انسانی در سطح جهان حمایت کنند. نکته دیگری که بسیار مهم است این است که آدم بتواند آنچه را فراگرفته در عمل به اجرا درآورد. در چند ماه گذشته دکتر شکرخواه درباره بسیاری از یادداشت‌های من که به ایشان می‌دادم اظهارنظر کرده‌اند. ایشان به من می‌گویند وقتی در نوشتن از صفات مختلف استفاده می‌کنی داری فهم خود را به خواننده تحمیل می‌کنی درحالی‌که باید به خواننده احترام بگذاری. گفتن این حرف بسیار ساده است ولی عمل کردن کار بسیار سختی است و من در این ارتباط از یونس شکرخواه بسیاری چیزها یاد گرفته‌ام.»
حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که یونس شکرخواه امکان تدریس روزنامه‌نگاری آنلاین در دانشگاه علامه طباطبایی را ندارد، درباره او گفت:  «امروز یونس شکرخواه معلمی است که از رشته خود رانده شده است. دکتر شکرخواه عین ارتباط است به این معنا که ارتباط‌‌گری را برای خود درونی کرده است و قبل از هر صفتی می‌توان ارتباط‌‌گری را به او نسبت داد. یونس شکرخواه هیچ‌گاه همکار، دوست، معلم یا دانشجوی من نبوده است.»
آشنا ادامه داد: «بسیاری دکتر شکرخواه را از خانواده کیهان به یاد می‌آورند؛ کیهانی که در نسل جدید خودش شمایی از ستارگان ارتباطی و مطبوعاتی کشور را بر تارک ارتباطات کشور نشانده است. این نسل روزنامه‌نگار حرفه‌ای، تحصیلکرده، انقلابی و آزاده در کنار نسل ارتباط‌گر رشد کردند و بعد همه آنها به تدریج کیهان را ترک کردند.»
در این مراسم از فعالان روابط عمومی به این شرح تقدیر به عمل آمد: رضا برهان (جایزه مقاله برتر)، حاج محمد فلاحتیان (جایزه مدیر ارشد حامی روابط عمومی)، حسن ربیعی (سازمان اوقاف و امور خیریه کشور)، ابراهیم اقدم (بانک تجارت)، سیدهادی میرباقری (گروه پترو پارس)، محمدحسن ترابی (شرکت پیشه جمهوری اسلامی ایران)، داوود عربعلی (شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران)، یوسفعلی منیری (موسسه مالی و اعتباری میزان) و ... .


تعداد بازدید :  247