شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
تغییرات در تیم امید بدون هماهنگی کفاشیان و با نظر وزیر
... و ناگهان وینگادا رفتنی شد

شهروند| نتایجی که تیم فوتبال امید کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی کسب کرد، چیزی شبیه به فاجعه بود. شکست مقابل ویتنام و قرقیزستان برای نخستین‌بار در طول تاریخ فوتبال ایران به‌حدی ایرانیان را از تیم تحت هدایت نلو وینگادا ناامید کرد که شاید خیلی‌ها از همین حالا قید صعود به المپیک 2016 ریودوژانیرو را زده‌اند. حالا اما علی کفاشیان که به نظر می‌رسد برای بقا در پست ریاست فدراسیون دست به هر کاری می‌زند، رسیدگی به وضع تیم امید را در اولویت قرار داده است.
سوال بزرگ
رئیس فدراسیون فوتبال و معاونان او بعد از ناکامی تیم امید در کره‌جنوبی از وینگادا حمایت و اعلام کردند او در بازی‌های مقدماتی المپیک 2016 هم روی نیمکت می‌نشیند اما این مسأله به مزاج خیلی‌ها ازجمله وزیر ورزش خوش نیامد و کار به جایی رسید که گودرزی شخصا در برنامه زنده تلویزیونی دستور به ایجاد تغییرات در تیم امید داد. کفاشیان هم که این روزها به خاطر صندلی‌اش حاضر نیست حرف وزیر روی زمین بماند، کاملا تغییر موضع داد و در صحبت‌هایی پنهانی با نزدیکان گودرزی از آنها راهکار خواست.
بازگشت کاشانی به فوتبال
بازگشت ناگهانی حبیب کاشانی به فوتبال ایران با قبول پست مدیریت تیم امید هم از وزارت ورزش آب می‌خورد. کاشانی که در گذشته در قامت مدیرعامل پرسپولیس اختلافات فراوانی با کفاشیان داشت، کاملا ناگهانی به دیدار رئیس فدراسیون فوتبال رفت و پست مدیریت در تیم امید با داشتن تمامی اختیارات را قبول کرد. عضو شورای شهر تهران اگرچه حکم خود را از کفاشیان دریافت کرده اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که او با نظر وزیر ورزش به فدراسیون ملحق شده تا فعلا مسئول رسیدگی به تیم امید باشد و در صورت جدایی کفاشیان، یکی از گزینه‌های جایگزینی وی لقب بگیرد.
وینگادا می‌رود
با وجود تمام حمایت‌های قبلی اما حبیب کاشانی روز گذشته تصمیم به ایجاد تغییرات در تیم امید گرفت. او که در گذشته سابقه اخراج یک مربی خارجی با کارنامه مطلوب به نام کرانچار و جایگزینی یک مربی داخلی به نام دایی را دارد، باز هم از مواضع خود در بها دادن به مربی ایرانی دفاع کرده است: «بازی‌های اینچئون برای ما نتایج خوبی نداشت و مردم ناراضی هستند. از نظر من راهی جز انتخاب مربی ایرانی برای تیم امید نداریم.»
اما تکلیف وینگادا چه می‌شود؟ پاسخ این پرسش را‌ هادی آیت‌اللهی، نایب‌رئیس فدراسیون می‌دهد: «شخص وینگادا مهم نیست و مهم موفقیت ایران است. روز سه‌شنبه درباره همه چیز صحبت می‌کنیم.»


تعداد بازدید :  219