شماره ۴۰۷ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۸ مهر
صفحه را ببند
نقره باران کاروان غدیر در روز نخست
جانبازان با 5 طلا در جایگاه چهارم

شهروند| روز نخست بازی‌های پاراآسیایی 2014 اینچئون با 19مدال برای کاروان ایران همراه بود، اگرچه بیش از نیمی از مدال‌های کاروان غدیر نقره‌ای بود و به همین دلیل از رقبایش در جدول مدال‌ها کمی عقب ماند، اگرچه روزهای زیادی برای رسیدن به مقام‌های بالاتر نیز فرصت باقی است.
نقش پر رنگ دوومیدانی
دوومیدانی‌کاران ایران در روز نخست با کسب 3 مدال طلا و چندین نقره و برنز در مواد مختلف نقش پررنگی در درخشش کاروان ایران داشتند. محمد نصیری در دوی 1500 متر، سیدعرفان حسینی در پرتاب نیزه و علیرضا مختاری در پرتاب دیسک 3 طلایی این رشته بودند. همچنین اولین طلای ایران در این بازی‌ها توسط یک شناگر به دست آمد. وحید کشتکار با شکستن رکورد بازی‌های آسیایی در شنای 400 متر کلاس S13 پاراآسیایی اینچئون را به نام خود و ایران رقم زد و به مدال طلا دست یافت.
اولین طلای بانوان
ساره جوانمردی در تپانچه 50 متر نخستین مدال طلای زنان ایران در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون را به دست آورد. با عملکرد جوانمردی، رکورد بازی‌های پاراآسیایی شکسته شد چرا که وی برای نخستین‌بار و بعد از 30‌سال مدال تپانچه خفیف کلاس SH1 را برای ایران به دست آورد. همچنین می‌توان به مدال نقره با ارزش ‌هاجر تکتاز در پرتاب دیسک نیز اشاره کرد که عملکرد بانوان جانباز و معلول را نیز درخشان نشان داد.
پیروزی در ورزش‌های تیمی
در روزی که ملی‌پوشان ایران در ورزش‌های انفرادی به‌ویژه دوومیدانی درخشیدند، ورزش‌های تیمی نیز پیروزی‌های خوبی را پشت سر گذاشتند. تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در سومین مسابقه خود در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون تایلند را با نتیجه 93 بر 48 شکست داد. ملی‌پوشان فوتبال 5 نفره ایران در نخستین بازی خود در بازی‌های پاراآسیایی مقابل تایلند یک بر صفر پیروز شدند. همچنین تیم فوتبال 7 نفره جانبازان و معلولان ایران 3 بر صفر ژاپن را از پیش رو برداشت.
چهارمی در پایان روز نخست
ایران با 5 طلا، 11 نقره و 3 برنز در پایان روز نخست این بازی‌ها در رده چهارم ایستاد. این درحالی است که چین با 28 طلا، 15 نقره و 11 برنز قاطعانه صدرنشین است. ژاپن با 11 طلا، 9 نقره و 10 برنز دوم است و کره‌جنوبی با 9 طلا، 8 نقره و 9 برنز بالاتر از ایران ایستاده است. ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان امروز نیز در 11 رشته به مصاف رقبای خود می‌روند.


تعداد بازدید :  248