شماره ۹۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۳ مرداد
صفحه را ببند
خرگوش دره 16 مسافر را بلعید
تیر برق جاده چالوس سقف اتوبوس واژگون شده را جدا کرد و 16 کشته و 13 مصدوم بر جای گذاشت

شهروند|  بار دیگر اتوبوس واژگون شد و مسافرانش قربانی سرعت زیاد راننده شدند. این‌بار اتوبوسی در جاده چالوس مرگ تلخ 16 نفر و مصدومیت 12 نفر را رقم زد. مسافرانی که از شمال کشور راهی کرج بودند اما درست در محور کرج-چالوس با یک تصادف وحشتناک، هرگز به مقصدشان نرسیدند. این چهارمین حادثه واژگونی اتوبوس در یک ماه اخیر محسوب می‌شود.  ساعت 2 بامداد شنبه دوم مردادماه بود. اتوبوسی که از شمال به مقصد کرج حرکت کرده بود، در آن ساعت به محور
کرج - چالوس رسیده بود. راننده حرکت می‌کرد و مسافرانش بی‌آن‌که بدانند چه سرنوشت تلخی در انتظارشان است، در خواب بودند. آنهایی که بیدار بودند با خوشحالی از این‌که تا دقایقی دیگر به مقصدشان می‌رسند درحال تماشای جاده بودند که ناگهان صدایی وحشتناک و تکانی خطرناک همه آنها را ترساند. اتوبوس واژگون شد و مسافرانش همگی به بیرون پرتاب شدند. دقایقی بعد اورژانس و نیروهای امدادی به محل حادثه رسیدند و موضوع را بررسی کردند.مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز درباره جزییات این حادثه گفت: «این حادثه بامداد شنبه یک کیلومتر پایین‌تر از تونل کندوان به وقوع پیوست. این اتوبوس پس از واژگونی با تیر چراغ برق برخورد کرد. در این حادثه ۱۶ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. همچنین این حادثه ۱۲ مصدوم بر جای گذاشت که مصدومان به بیمارستان‌های شهید باهنر و شهید مدنی کرج منتقل شدند.»
سرعت زیاد، علت حادثه
وی در ادامه با اشاره به عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، دلیل این حادثه را تخطی از سرعت مطمئن اعلام کرد و گفت: «پس از مخابره این خبر همه دستگاه‌های امدادی ازجمله هلال‌احمر و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.» مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تأکید بر این‌که رئیس پلیس راه استان، مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان و همچنین مدیریت بحران استانداری البرز بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند، گفت: «هشت دستگاه آمبولانس و خودروهای امدادی هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند. همچنین اجساد این حادثه به بهشت سکینه شهرستان کرج منتقل شد.»سرهنگ وهاب‌زاده، معاون حمل‌ونقل و مهندسي ترافيك پليس راه راهور ناجا نیز در این‌باره گفت:  «بامداد شنبه یك دستگاه اتوبوس «مان» که از عباس‌آباد به سمت کرج در حرکت بود در ابتدای حوزه استحفاظی استان البرز پس از برخورد با 3 تیر برق فشار قوی و نیوجرسی كنار مسیر واژگون و سقف آن نیز در جریان واژگونی جدا شد. حال برخی مجروحان این حادثه وخیم است.»وی با اشاره به این كه تیمی ویژه از پلیس راه راهور ناجا برای بررسی علت حادثه به محل اعزام شده است، ادامه داد: «برابر گزارش‌های اولیه علت این حادثه بی‌احتیاطی راننده اتوبوس به‌دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ جاده بوده است.»
اتوبوس متعلق به سازمان یا نهاد خاصی نبود
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان این‌که سرنشینان این اتوبوس متعلق به سازمان یا نهاد خاصی نبودند و شهروند بودند، درباره علت این حادثه گفت: «پس از بررسی کارشناسان پلیس راه، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ راه از سوی راننده اتوبوس به‌عنوان دلیل اولیه این حادثه تشخیص داده شد.»
سرهنگ نادر رحماني، رئیس پلیس مركز كنترل ترافيك راه‌هاي كشور در تشریح جزییات این حادثه گفت: حادثه‌دیدگان با حضور نيروهاي امدادي به بيمارستان منتقل شدند و يك تن نيز جراحت سطحي ديده بود كه در محل مورد مداوا قرار گرفت.رئیس پلیس مركز كنترل ترافيك راه‌هاي كشور در پايان بیان کرد: تيم كارشناسي پليس به محل حادثه اعزام شدند و درحال بررسي علت‌های دیگر اين تصادف هستند.سرهنگ اکبری، رئیس پلیس راه استان البرز درباره این حادثه گفت: «حال یکی دیگر از مسافران وخیم است. به‌دلیل برخورد اتوبوس با دکل فشار قوی برق،‌ روشنایی در منطقه به‌ویژه تونل کندوان قطع شده است.»
2 زن و 13 مرد قربانیان این حادثه بودند
سازمان پزشکی قانونی کشور نیز در این‌باره اعلام کرد: «جسد قربانیان حادثه بامداد روز شنبه به پزشکی قانونی استان البرز منتقل شده است. برابر گزارش‌های رسیده 13 نفر از کشته‌شدگان مرد و دو نفر دیگر زن هستند. اقدامات برای شناسایی هویت تمام اجساد این حادثه نیز درحال انجام است.»
اسامی جان‌باختگان
این درحالی است که داوود رجبی، معاون امداد و نجات هلال‌احمر البرز اسامی جان‌باختگان حادثه تصادف رانندگی درجاده چالوس که تاکنون شناسایی شده‌اند را اعلام کرد و گفت: «اسامی جان‌باختگان این حادثه که تاکنون شناسایی شده‌اند به شرح زیر است: ناصر باقری، علی اباذری، جعفر جعفری، مجید جمشیدی، رمضان جعفری، محمدحسین قاسمی‌فر، عبدالعلی سلطانی‌نژاد، نوری‌نژاد و سامان مقدم. همچنین حسن حسن‌نژاد، صفورا قویدل، امید ابراهیمی، اشرف سعیدی، آرش شهدهی، مریم رشیدآبادی، ابوالفضل جعفری، سعید رنجبر، محمد طاهری، محمد غدیری، سیدعباس اعتمادی و حسین ربیعی در این حادثه مجروح شدند.»


تعداد بازدید :  401