شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
ناراحتم، اما جواب انتقادات را روی تشک می‌دهم

شهروند| پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران نتوانست عملکرد موفقیت‌آمیزی در رقابت‌های جهانی ‌سال 2015 داشته باشد و در فاصله کمتر از یک‌سال مانده تا المپیک همه را نگران کرد. با این حال اضافه شدن محمد بنا که سوریان همواره خودش را مدیون او می‌داند، باعث شده فرنگی‌کار سبک‌وزن ایران با انگیزه مضاعفی استارت خود را برای کسب دومین طلای المپیک بزند و در این راه قصد دارد با کمترین حاشیه و تنشی پیش برود.
خوشحالی بابت بازگشت بنا
حمید سوریان گفت‌وگوی خود با «شهروند» را با صحبت درباره بازگشت محمد بنا به تیم ‌ملی فرنگی آغاز می‌کند: «چند روزی است که تمرینات خود را زیر نظر محمد بنا آغاز کرده‌ایم. به‌هرحال همه می‌دانند که تمریناتی که بنا در دستور کارمان قرار می‌دهد، سخت است اما همه کشتی‌گیران به خاطر موفقیت خود این سختی را به جان می‌خرند. به‌هرحال همه ما از بازگشت بنا خوشحال هستیم و امیدوارم که روزهای خوبی را در کشتی‌فرنگی از این پس شاهد باشیم.»
حرف‌هایم را با عمل می‌زنم
وی در ادامه در واکنش به انتقادهایی که بعد از حذف از مسابقات جهانی مطرح شد، می‌گوید: «وقتی که وارد اردوی جدید شدم، تصمیم گرفتم که اتفاقات قبلی را از یاد ببرم. به خاطر همین تا المپیک 2016 قصد ندارم خیلی مصاحبه کنم تا وارد حاشیه شوم. من باید با کشتی و روی تشک حرف‌هایم را بزنم و خودم را ثابت کنم. به نظرم در این شرایط صحبت کردن از اتفاقات گذشته، نه کمکی به من می‌کند و نه به کشتی فرنگی.»
سختی زیاد دیدم
دارنده مدال طلای 7 دوره مسابقات جهانی و المپیک حرف‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: «باور کنید که من شرایط از این بدتر را هم تجربه کرده‌ام؛ اتفاقاتی که در این چند هفته برایم رخ داد، کاملا طبیعی است چون تجربه‌اش را دارم. شاید خیلی‌ها توقع داشته باشند که هر انتقادی مطرح می‌شود، جواب بدهم اما اخلاقم این‌طور نیست. در مسابقات امسال هم به هر شکلی که بود، حذف شدم اما باید تلاشم را بیشتر کنم تا در مسابقات بعدی بتوانم موفق باشم.»
از بعضی‌ها ناراحت هستم
وی درباره صحبت‌های نوربخش که عنوان کرده بود شگرد سوریان کله زدن به حریفان است، می‌گوید: «اصلا نمی‌خواهم جواب کسی را بدهم، اما از برخی که بعد از باخت‌ها به این شکل همه چیز را زیر سوال می‌برند و انتقاد می‌کنند، ناراحت هستم. حمید سوریان آن‌قدر باتجربه شده که به خاطر حرف‌های یک نفر به هم نریزد. من همیشه خودم را مدیون مردم می‌دانم و برای سربلندی ایران تلاش می‌کنم.»
برایم دعا کنید
صحبت‌های پایانی سوریان درباره مسابقات المپیک و شانس او برای کسب مدال طلا است: «من در هر مسابقه‌ای که شرکت کردم، تمام تلاشم برای موفقیت و پیروزی بوده است. این‌بار هم هدفم را کسب مدال طلا قرار داده‌ام، اما قطعا راه سختی تا المپیک دارم. از مردم می‌خواهم که برایم دعا کنند تا در این راه موفق باشم. البته نباید فراموش کنیم که قبل از المپیک باید سهمیه کسب کنیم. در چند ماه آینده مسابقات سختی در پیش است و امیدوارم بدون دغدغه سهمیه المپیک را کسب کنم، سپس می‌توانم تمام تمرکزم را روی موفقیت در المپیک بگذارم.»

 


تعداد بازدید :  516