شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی:
از ظرفیت مداحی‌ها برای حفظ وحدت در جهان اسلام استفاده شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گروهک‌های تروریستی، با عنوان «دولت اسلامی عراق و شام» که جز بدنامی برای مسلمانان نیست، بخش‌هایی از دو کشور مهم اسلامی در منطقه را اشغال کرده‌اند.
به گزارش ایلنا، آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی صبح روز گذشته در ابتدای جلسه هم‌اندیشی قرآنی که چندی است با حضور محققان و پژوهشگران اسلامی از حوزه و دانشگاه برای نگاه امروزی به مفاهیم قرآنی برگزار می‌شود، در پاسخ به پرسش حضار، با اشاره به حادثه منا، آن را بسیار تلخ و غافلگیر‌کننده خواند و گفت: هنوز هیچ کشوری که حجاجش را در این حادثه از دست داده، از توضیحات عربستان قانع نشده است. زیرا این کشور وظیفه تأمین امنیت و سلامت حجاج را برعهده دارد و فرافکنی‌های مسئولان سعودی از تقصیر آنها به خاطر سوءمدیریت نمی‌کاهد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سخنان نسنجیده و تند برخی از مسئولان دولت سعودی، گفت: با این سخنان نسنجیده، بهانه به دست یک عده مغرض و کینه‌جو می‌افتد که همیشه سعی در ایجاد و گسترش تفرقه بین «امت واحد» و به‌ویژه شیعه و اهل سنت، می‌کنند و بیشترین سوءاستفاده را گروهک تروریستی داعش می‌کند که نشان داده   دشمن اصلی فرهنگ اصیل اسلامی است.
وی با اشاره به ماه محرم که ماه عزاداری برای مظلومیت اهل‌بیت(ع) به‌ویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) است، بر ضرورت پرهیز از بیان سخنان و اشعار توهین‌آمیز و تفرقه‌افکن تأکید کرد و گفت: با توجه به جریحه‌دار شدن احساسات کل جهان اسلام اعم از سنی و شیعه، می‌توان از ظرفیت تریبون‌های نظام در مداحی‌ها، نمازهای جمعه، سخنرانی‌ها و به‌ویژه صداوسیما، در جهت تقویت وحدت جهان اسلام استفاده کرد، هرچند الان بعضی‌ها جز برای تفرقه و گسترش کینه بین مسلمانان، کاری نمی‌کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف شدید از کشتار مسلمانان به دست همدیگر در افغانستان، عراق، یمن، سوریه، لیبی و دیگر کشورهای اسلامی، گفت: برای دشمنان اسلام و گروهک‌های جاهل و تندرو تروریستی، این بهترین حالت است که مسلمانان منابع اسلامی و به‌ویژه نفت را به آنان می‌دهند و اسلحه می‌خرند و برادران دینی خود را می‌کشند.


تعداد بازدید :  365