شماره ۶۸۲ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۶ مهر
صفحه را ببند
رئیس مجلس:
لغو تحریم‌ها نص صریح برجام است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اسنادی مبنی بر قبول غنی‌سازی توسط 1+5 داریم، گفت: نص‌ صریح برجام، تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا، قطعنامه‌ها و تحریم‌های رئیس‌جمهوری آمریکا را لغو می‌کند.
علی لاریجانی روز گذشته در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که ما اسنادی مبنی بر قبول غنی‌سازی توسط کشورهای 1+5 داریم، گفت: باید در این رابطه واقع‌بین باشیم و این مذاکرات یک عقبه تاریخی دارد و اسناد به روشنی مشخص می‌کند که غنی‌سازی توسط 1+5 پذیرفته شده است. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که غربی‌ها قطعنامه‌های مختلفی علیه کشورمان صادر کرده‌اند، افزود: آنها خودشان این قطعنامه‌ها را لغو کرده و غنی‌سازی را پذیرفته‌اند.
وی با بیان این‌که چند نوع تحریم وجود دارد، ادامه داد: تحریم اروپایی‌ها، قطعنامه‌ها، تحریم‌های رئیس‌جمهوری آمریکا و کنگره آمریکا ازجمله این تحریم‌ها است. نص صریح برجام این است که تحریم اروپایی‌ها، قطعنامه‌ها و تحریم رئیس‌جمهوری آمریکا لغو می‌شود و تنها تحریم کنگره آمریکا می‌ماند که مقداری درمورد آن بی‌تعادلی وجود دارد و البته تحریم کنگره نیز تعلیق می‌شود.
وی با بیان این که ضمنا طرف مقابل  همکاری‌هایی را در زمینه اقتصادی و فنی و حتی هسته‌ای با ایران انجام می‌دهند، گفت: در جاهایی ما محدودیت‌هایی را پذیرفته‌ایم. آیا این محدودیت‌ها لطمه‌ای به کیان و دانش هسته‌ای ما می‌زند یا خیر؟ بنده با پیگیری‌هایی که داشتم به نظرم هیچ کدام از این محدودیت‌ها لطمه‌ای به دانش هسته‌ای ما نمی‌زند، اما ما از ترس مرگ نباید خودکشی کنیم. خدا عقل و شعور و تدبیر داده است. رئیس نهاد قانونگذاری خاطر نشان کرد:‌ در مجلس، دولت و شورای عالی امنیت ملی در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند. برخی می‌گویند چون نقص وجود دارد باید رد کنیم، اما ما می‌توانیم این چالشی را که وجود دارد به دقت مورد بررسی قرار داده و پیگیری کنیم. لاریجانی افزود: باید از محاسن سند درخصوص هسته‌ای استفاده و ضعف‌ها را تفسیر درست کنیم.

دیدگاه‌های دیگران

ا
اویس |
مخالف 0 - 0 موافق
مردم مسئولین مجلس به هوش مذاکره با آمریکا به فتوای رهبری ممنوع اعلام شد پس برجام عملا باطل و نابود است. یاعلی

تعداد بازدید :  187