شماره ۶۲۸ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد
صفحه را ببند
سخنگوی دولت:
رهبر ی در برنامه ششم دولت را مکلف به تحقق رشد 8‌درصدی کردند

محمدباقر نوبخت، گفت: رشد متوسط  8درصدی در تمامی حوزه‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای تدوین برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده است.  به گزارش ایرنا، نوبخت، در جمع فعالان اقتصادی استان زنجان توسعه را حرکت از وضع موجود به سمت شرایط مطلوب عنوان کرد و افزود:  تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی با راهبرد و رویکردهای تعریف شده است.
وی مشارکت فعالان اقتصادی در اجرای سیاست‌های پساتحریمی دولت را ضروری خواند و اظهار کرد:  با توجه به مقارن بودن‌ سال 1392 به‌عنوان سرآغاز فعالیت دولت تدبیر و امید با سومین ‌سال اجرای برنامه پنجم توسعه، برنامه‌ریزی‌ها در راستای اعمال سیاست‌های تکمیلی، باید انجام می‌شد.
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رکود عمیق در بازار و تورم موجود در جامعه را دو مولفه مورد توجه در زمینه فعالیت فعالان اقتصادی برشمرد و گفت:  ثبات‌بخشی به اقتصاد بیمار کشور، نخستین اقدام دولت برای اجرای سیاست‌های پولی، مالی و اقتصادی بود.
نوبخت با اشاره به اعلام سیاست‌های دولت در
 17 شهریور ‌سال 92، برای خروج از رکود و تورم ادامه داد: در این زمینه قانون برنامه و بودجه اصلاح و به مجلس ارایه شد.
وی به افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم طی کمتر از دو‌سال گذشته اشاره کرد و گفت:  این میزان فعالیت رضایت‌بخش نبوده است و نمی‌توانیم به رشد  3‌درصدی اقتصادی و کاهش 14‌درصدی تورم بسنده کنیم.
نوبخت به تصویب 161‌هزار‌میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی از سوی دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی طی ‌سال جاری اشاره کرد.
وی ادامه داد:  دولت در‌سال جاری مبلغ سه‌هزار‌میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای طرح‌های کشاورزی و صنعتی به بخش غیردولتی در قالب تسهیلات پرداخت می‌کند.
معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور از فراهم کردن الزاماتی از سوی دولت برای اجرایی کردن توافقنامه طی چند ماه آینده خبر داد.
نوبخت با اشاره به این‌که رشد متوسط  8‌درصدی از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای تدوین برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده است، اظهارکرد:  تحقق این موضوع نیازمند یک‌هزار و 63 تریلیارد تومان پول است.
وی بر لزوم استفاده از روابط بین‌المللی برای توسعه صادرات کشور تأکید کرد و افزود: در راستای رشد متوسط 8درصدی، 60‌درصد منابع باید از داخل به صورت دولتی و غیردولتی و 40‌درصد از خارج به صورت فاینانس و سرمایه‌گذاری تأمین شود.  
وی سرمایه‌گذاری خارجی برای تحقق رشد  8‌درصدی تعریف‌شده در برنامه ششم توسعه را ضروری خواند و افزود: با سرمایه‌گذاری این کشورها می‌توان تکنولوژی‌ها را تکمیل کرد و از سوی دیگر با توجه به افزایش تولید برای صادرات، این کشورها می‌توانند فرآیند صادرات کالاهای ایرانی را تسهیل کنند.

 


تعداد بازدید :  186