روزنامه شهروند کد خبر: 169436 تاریخ خبر: ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۲ مرداد هشتگ‌ روز #آذری_جهرمی #بیدارین؟ #شفافیت#هنر_تجربه وزیر ارتباطات این روزها به شکل عجیبی به مردم نزدیک شده و با اقدامات جالبش توجهات را جلب می کند. محمدجواد آذری جهرمی بعد از حماسه آبدوغ خیارخوردن در خانه یک زوج جوان و ماجرای هدیه ازدواج و اینترنت رایگان، یکشنبه شب در توییتر با عبارت <<بیدارین؟>> دنبال کنندگانش را غافلگیر کرد. او ساعت 12 شب این توییت را روی صفحه اش قرار داد و ملت همیشه در صحنه نیز با حدود 6 هزار کامنت و 10 هزار لایک استقبال بی نظیری از این توییت کردند. در ادامه عبارات طنز و جملات بامزه مخاطبان توییتر را می خوانید: یکی میگه 10 شب بخوابید؛ یکی 12 شب می نویسه بیدارید؟ چه کنیم بالاخره؟ داریم آماده می شیم بریم اسنپ قسطارو جور کنیم. منتظر وصل شدن فیلتر شکنیم. ببخش من الان بیدار شدم، مناسبه یا دیر شده؟ حاجی آدرس بده برات گوشت قربونی بیارم. باهامون خودمونی شدیااا کلک!! نصف شب از جغدها می پرسی بیدارید؟ من دارم میرم سر کار، رسیدم اس میدم! هر کی بیداره تا پایان سال نت رایگان! آره، دارم بساط آبدوغ خیار به راه می کنم. دومینوی شفافیت سازمان سینمایی به گروه سینمایی هنر و تجربه رسید و همین هم در یکی دو روز اخیر بحث های گسترده ای را در کانال ها و سایت های سینمایی به وجود آورده است. وقتی رسانه ها بعد از مرور ریز هزینه های گروه هنروتجربه به این واقعیت دست یافتند که این گروه فقط در سال جاری بیش از ۴ میلیارد هزینه داشته؛ این امر بحث های بی پایانی را در فضای مجازی کلید زد. ریز هزینه ها اما حتی بحث انگیزتر از این مبلغ کلی نیز بودند. ازجمله این که <<در هنروتجربه فقط بیش از ۸۰۰میلیون صرف پشتیبانی شده!!>> یا این که <<۴۰۰ میلیون برای انتشار نشریه ای صرف شده که بود و نبودش فرقی به حال سینما ندارد>> یا این که <<۱۵۰میلیون برای انتشار برنامه اکران صرف شده>> است. گفته شده که ۱۴۰ میلیون هم برای محتوای سایت و نشر اخبار هزینه شده. اطلاعاتی که باعث شده یکی از کاربران یاد سریال هیولا بیفتد: <<در یکی از قسمت های هیولا، یارو شرافت برای معارفه به محل کار جدیدش می رود که تنها دو نفر در مراسم حاضرند. اما بعد فاکتوری برایش می آورند که باید به عنوان مدیر آن مجموعه امضا کند، که چیزی نیست مگر فاکتور حدود صد میلیون تومانی برای مراسم معارفه آقای مدیر! حالا انگار ماجرای هنر و تجربه هم چیزی در این مایه ها بوده!!>> امین فرج پور انتقادات را کلید زد: <<چهار میلیارد برای یک گروه محفلی که فقط فیلم های خود و دوستانشان را نمایش می دهند؟ من به عنوان مثال یکی از فیلم های خودم یعنی دویدن در میان ابرها را مثال می زنم که در جشنواره فجر جایزه برده، در 64فستیوال جهانی شرکت داشته و چندین و چند جایزه گرفته، اما الان سال هاست که دوستان آن را به نمایش نمی گذارند و در عوض آثار بی نام ونشان دوستان شان حتی قبل از تولید برای نمایش در گروه هنر و تجربه را تبلیغات می کنند!!>> انتقادها البته از جنس های دیگری هم بودند. کاربری به نام مرد تنها نوشته: <<۱۵۰میلیون برای انتشار برنامه اکران!!! روی ورق طلا چاپ کردن؟>> مهدی نوشته: <<کاش وزارت ارشاد از متقاضیان انتشار رسانه ها یک امتحان ساده روخوانی و املا و انشا می گرفت. اون وقت علاوه بر بعضی روزنامه ها، خیلی های دیگر هم رد می شدن، شاید هنر و تجربه ای ها هم در این امتحان مردود می شدند و 400 میلیون صرفه جویی می شد.>> عربی نوشته: <<معادل جمله این پروژه هنوز شروع نشده چند هزار میلیارد خرج برداشته تو سینما می شه: این نشریه هیچی نفروخته، 400 میلیون خرج برداشته! حالا اینا هیچی 140 میلیون هزینه سایتشون شده؟؟؟>>