روزنامه شهروند کد خبر: 139844 تاریخ خبر: ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۵ مرداد 5 دلیل برای این‌که «شبی با عبدی» را نبینیم تو مجری نیستی عمواکبر <<آقای عبدی چرا شخصیت و جایگاه خودتونو حفظ نکردین؟ ما از شبکه نسیم خسته شدیم! هر کی میاد میخواد مجری و برنامه ساز بشه. شما در قالب یک هنرپیشه عزیز بودین. بسه دیگه. چقدر تکرار. همه ش کپی.>> این کامنت، چکیده اغلب بازخوردهای <<شبی با عبدی>> در فضای مجازی است؛ برنامه ای که از روز نخست و عنوانش نشان داد که می خواهد با نام و جایگاه <<اکبر عبدی>> به سر منزل مقصود برسد و مخاطب -و در اصل اسپانسر- جذب کند. در ادامه به 5 دلیل اشاره کرده ایم که باعث می شود این جُنگ ترکیبی را نبینیم! 1 با همه محبوبیتش <<مجری>> نیست حضور عبدی در قامت مجری این سوال ها را ایجاد می کند که آیا هر بازیگری می تواند مجری باشد؟! این موقعیت تا چه اندازه تخصصی است؟ مجری گری به چه توانایی هایی نیاز دارد؟ صرف این که فردی محبوب است، برای این جایگاه کافی است؟ شاید واکنش کاربران در شبکه های اجتماعی زیر ویدیوهای این برنامه پاسخ مناسبی برای سوال ها باشد: <<آقای عبدی یک بار به مجری های خندوانه و دورهمی انتقاد کرد و گفت اینا اجرا بلد نیستن. ولی حالا خودش خیلی ضعیف عمل کرد.>> اشاره این کاربر به صحبت های اکبر عبدی در برنامه <<فرمول یک>> است؛ جایی که درباره رامبد جوان گفت: <<آقای جوان از جایی به بعد از سینما بریده و مجری شده است و ما در تلویزیون مجری زیاد داریم، جدیدا رامبد جوان در برنامه خندوانه کنار تماشاچی می نشیند و این کار به اندازه او نیست و خیلی بیشتر از اینهاست.>> در ادامه واکنش های کاربران، فرد دیگری هم نوشته: <<متاسفم چرا کسی به آقای عبدی مشاوره نمیده. ایشون در عرصه هنرپیشگی خوب هستن، اما دلیل نمیشه مجری توانمندی هم باشن.>> 2 فیک است آقا، فیک! با این که محمدحسین لطیفی، کارگردان گفته تا امروز برنامه ای مثل <<شبی با عبدی>> در دنیا ندیده ام، اما همچنان کاربران معتقدند این برنامه کپی از خندوانه و دورهمی است. هرجا که پستی از <<شبی با عبدی>> گذاشته شده باشد، سیل پیام های <<کپی از دورهمی>> راه می افتد: <<با خودش گفته چیش از رامبد جوان و مدیری کمتره... منم می سازم. خیلی مسخره بود>>، <<خواسته شبیه خندوانه و دورهمی درست کنه و از اونا کم نیاره، ولی نتونسته. برنامه سازی هنر میخواد. >> در اتاق فکر این برنامه نام محمدرضا شهیدى فرد دیده می شود؛ فردی که گفته می شد همواره در پشت صحنه خندوانه حضور داشته و ایده پردازی می کرده. پس کاربران حق دارند از شباهت ها بگویند و نام <<خندوانه>> و <<دورهمی>> را به میان آورند. از طرف دیگر، در بخش هایی از <<شبی با عبدی>> شخصیتی حضور پیدا می کند که یادآور کاراکتر <<قیمت>> در برنامه دورهمی است. برای همین کاربران نوشته اند: <<یک کپی بسیار ضعیف از دورهمی است.>> 3 این مهمان های تکراری یکی دیگر از مواردی که باعث می شود رویت <<شبی با عبدی>> جذابیتی نداشته باشد، حضور مهمان های تکراری است؛ آدم ها همان هایی اند که در خندوانه و دورهمی حضور داشته اند. 4 خاطره بازی با بدن خسته عبدی خسته است. این را می شود از نفس نفس زدن هایش فهمید. در برخی موارد حتی صدای او به وضوح شنیده نمی شود. از صحبت های تهیه کننده این برنامه به 3 دلیل برای انتخاب آقای عبدی می رسیم: او سرمایه ملی است؛ او آدم منحصربه فردی است؛ او در ذهن همه ما در مقاطع مختلف خاطره هایی برجای گذاشته. اما آیا این موارد کافی است؟ اکبر عبدی فعلی می تواند به تنهایی نجاتگر باشد؟ پاسخ این پرسش ها <<نه>> است. شاید تنها موردی که بتوان روی آن شرط بست، جذب اسپانسر باشد! جذب اسپانسر درواقع معامله تلویزیون با چهره های محبوب است! در این میان اما خاطره ها قربانی می شوند و می شوند و می شوند. 5 شوخی ها تازه نیست تنها وجه تمایز <<شبی با عبدی>> این است که گروه های تئاتری از شهرهای مختلف به برنامه می آیند و اجرای خود را انجام می دهند. این قالب تئاتری اما زمینه ساز خنده قابل توجه از طرف مخاطبان در خانه و تماشاچیان در صحنه نمی شود. انتظارهای مردم با توجه به رویت برنامه هایی مثل دورهمی و خندوانه بالا رفته. آنها به این راحتی ها نمی خندند. شوخی های <<شبی با عبدی>> تازه و خلاقانه نیست. برای همین مدام با این کامنت در شبکه های اجتماعی روبه رو می شویم که <<چقدر برنامه اعصاب خردکن و بی نمکیه>>.