ویترین ایران
 

 

آموزش لوفتانزا به خلبانان ایرانی
تسنیم|مدیران شرکت هواپیمایی لوفتانزا گفتند، این شرکت پس از لغو تحریم‌ها، درحال مذاکره با ایران ایر در مورد ارایه خدمات مواد غذایی، تعمیرات و آموزش خلبانان به این شرکت است. مدیر منطقه‌ای شرکت لوفتانزا در منطقه خلیج‌فارس گفت: ما درحال انجام مذاکرات خیلی خیلی فشرده به صورت تقریبا هفتگی هستیم.او در ادامه گفت: ما درحال مذاکره با ایران‌ایر هستیم، زیرا هواپیماهای جدید آنها در راه است. البته که آنها نیاز به آموزش دارند و ما در همه این زمینه‌ها دارای تجربه هستیم اما نمی‌توانیم محدوده زمانی مشخصی را دراین‌باره تعیین کنیم.

صدرنشینی نفت و کشاورزی
ایرنا| آخرین گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد با وجود سهم 60‌درصدی نفت در رشد مثبت اقتصادی ایران در‌ سال 1395 بر پایه آمارهای رسمی، بخش کشاورزی با رشد بیش از پنج درصد، رتبه دوم را از آن خود کرد.براساس آمار اعلامی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران رشد بخش نفت در 9 ماهه ‌سال 95 به ترتیب برابر 65.4‌درصد و 85.4‌درصد بوده است.

آمریکا مانع پرتاب ماهواره نیست
ایرنا| وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات انتشار خبری مبنی بر تلاش آمریکا برای جلوگیری از پرتاب ماهواره ایرانی «شریف ست» را بی‌اساس خواند.محمود واعظی ادامه داد: آمریکا هیچ دخالتی در پرتاب شدن یا نشدن ماهواره‌های ایرانی نمی‌تواند داشته باشد و ارتباطی هم به آنها ندارد.عضو هیأت دولت خاطرنشان ساخت: ماهواره‌های ایرانی هر زمان که شرایط برای پرتاب آنها فراهم باشد بدون کوچکترین مانعی پرتاب  می‌شوند.

پرواز نخستین هواپیمای ATR در هفته آینده
ایرنا| سایت رسمی شرکت هواپیماسازی ATR دیروز با انتشار خبر عقد قرارداد با ایران ایر برای فروش ٢٠ فروند هواپیمای ATR72-600، از ورود نخستین هواپیمای این شرکت به تهران در هفته آینده خبر داد.روز 24 فروردین ماه امسال قرارداد خرید 20 فروند از این هواپیماهای
 کوتاه برد به ارزش 400‌میلیون دلار بین ایران‌ایر و شرکت هواپیماسازی  ATRبه امضا رسید.

مهلت دریافت سبد کالا تا آخر خرداد
ایرنا|  معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سبد امنیت غذایی ماه‌های بهمن و اسفند به سه‌میلیون و 406‌هزار و 633 خانوار تعلق می‌گیرد که یک‌میلیون و 248‌هزار و 408 خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور سبد خود را
دریافت کردند.احمد میدری تصریح کرد: خانوارهایی که سهمیه بهمن‌ماه خود را دریافت نکرده‌اند تا پایان اردیبهشت‌ماه و خانوارهایی که سبد اسفندماه را نگرفته‌اند تا آخر خرداد می‌توانند نسبت به دریافت سبد خود اقدام کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/97494/ویترین-ایران