وقتی رئیسی آدرس غلط می‌دهد ایلنا| حجت‌الاسلام رئیسی درحالی نسبت به افزایش ساخت مال‌ها و مراکز تجاری برای عرضه محصولات و برندهای خارجی از روحانی انتقاد می‌کند که مجوز ساخت اکثر این مال‌ها از سوی قالیباف شهردار اصولگرا صادر شده است. ابراهیم رئیسی با اعتراض به گسترش پدیده پاساژسازی و مال‌سازی و عرضه برندهای خارجی در این مال‌ها، آن را مغایر با اصول اقتصاد مقاومتی دانست. در این خصوص توجه به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد. یکی این‌که همان‌طور که آقای رئیسی به درستی اشاره کرده‌اند بخش بزرگی از این
 
نامه خطا برای روحانی!
 

 

ایلنا| حجت‌الاسلام رئیسی درحالی نسبت به افزایش ساخت مال‌ها و مراکز تجاری برای عرضه محصولات و برندهای خارجی از روحانی انتقاد می‌کند که مجوز ساخت اکثر این مال‌ها از سوی قالیباف شهردار اصولگرا صادر شده است.
ابراهیم رئیسی با اعتراض به گسترش پدیده پاساژسازی و مال‌سازی و عرضه برندهای خارجی در این مال‌ها، آن را مغایر با اصول اقتصاد مقاومتی دانست. در این خصوص توجه به چند نکته ضروری به نظر می‌رسد. یکی این‌که همان‌طور که آقای رئیسی به درستی اشاره کرده‌اند بخش بزرگی از این مال‌ها که به صورت لوکس و فوق لوکس ساخته می‌شوند، پس از احداث، میزبان برندهای گرانقیمت خارجی و اجناس وارداتی می‌شوند.
نکته دوم این‌که این مال‌ها عمدتا توسط شرکت‌های وابسته به بنیادها و نهادهای خارج از مالکیت و نظارت دولت درحال احداث است و شهردار اصولگرای تهران نیز در این مسیر، نهایت همراهی و همکاری را با مال‌سازان داشته‌ است.
نکته سوم این‌که حال که جناب آقای رئیسی به درستی باب این اعتراض را گشوده‌اند، شایسته است که به الزامات برخورد با این پدیده ناموجه تا انتها پایبند باشند و در نقد اقدامات نهادها و بنیادهای مال‌ساز و نیروهای سیاسی پشتیبان آنان، ازجمله محمدباقر قالیباف، بیش از پیش اهتمام داشته باشند. نکته دیگر قابل توجه هم جایگاه شهر مشهد در آمار مال‌سازی در ایران است. برخلاف تصور رایج به جای تهران، این مشهد است که در صدر جدول مال‌سازی کشور قرار دارد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/97493/نامه-خطا-برای-روحانی!