اقتصاد مجازی
 

 

نحوه تشخیص موبایل قاچاق
فارس| گمرک ایران اعلام کرد: استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن‌همراه جهت تشخیص گوشی‌های قاچاق از غیرقاچاق تنها از طریق سامانه پیامکی 30008887 یا لینک مخصوص استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن‌همراه وارداتی که در سایت رسمی گمرک ایران به نشانی www.irica.ir قرار داده شده، امکان‌پذیر است.
نحوه استعلام به این صورت است که شماره شناسه 15 رقمی گوشی تلفن‌همراه به شماره پیامک یا لینک مخصوص استعلام ارسال و پیامکی که در رابطه با ثبت یا عدم ثبت شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک ارسال می‌شود و پس از آن، امکان استعلام شماره سریال گوشی‌های تلفن‌همراهی که از ابتدای سال‌جاری به صورت رسمی وارد کشور شده است، فراهم می‌شود.

برخی برنامه‌های اپل رایگان شد
فارس| اپل تعدادی از برنامه‌های محبوب و جذاب خود را رایگان کرد، یکی از این برنامه‌ها به نام iWork رقیبی جدی برای برنامه آفیس مایکروسافت محسوب می‌شود. به گزارش انگجت، این خدمات به افرادی ارایه می‌شود که در چند‌سال اخیر گوشی آیفون، تبلت‌ای پد یا رایانه‌های مک خریداری کرده باشند. از جمله برنامه‌های اپل که از این به بعد به رایگان در دسترس هستند، می‌توان به Keynote، Numbers، Pages، iMovie و GarageBand اشاره کرد. به نظر می‌رسد رایگان‌شدن iWork استفاده از آن در محیط‌های کاری و آموزشی را افزایش دهد و چالشی جدی برای مایکروسافت ایجاد کند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/97491/اقتصاد-مجازی