اتلتیکو و رئال، مادرید را لبریز از شاید کردند
 
کولاک CR7 به لطف داور
 

 

شهروند| شب نخست دور یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بیش از آنچه که پیش‌بینی می‌شد، داغ و جذاب دنبال شد. شبی که باواریایی‌ها به خاطر اشتباهات داوری 4 گل دریافت کردند و فوق ستاره پرتغالی رئال توانست به یک رکورد فوق‌العاده دست پیدا کند.
 برد 4 گله به لطف داور
رئال مادرید که با برتری 2 بر یک در خانه بایرن‌مونیخ تا حدودی خیالش بابت بازی برگشت در سانتیاگو برنابئو راحت بود، نتوانست در نیمه نخست از فرصت‌هایی که به دست آورد، برابر مانوئل نویر کاری از پیش ببرد. نیمه دوم اما با برتری شاگردان آنچلوتی آغاز شد و آنها با خطایی که کاسیمیرو روی آرین روبن انجام داد، توسط رابرت لواندوفسکی به گل برتری رسیدند تا تنها یک گل تا صعود به نیمه‌نهایی فاصله داشته باشند. گلزنی رونالدو بار دیگر آرامش را به سانتیاگو برنابئو بازگرداند اما اشتباه عجیب مدافعان و دروازه‌بان رئال باعث شد تا گل دوم بایرن توسط سرخیو راموس وارد دروازه خودی شود. تکرار نتیجه دور رفت، این‌بار به سود بایرن کار را به وقت اضافه کشاند، اگرچه پیش از آن آرتورو ویدال روی یک خطا کارت زرد دوم را دریافت کرد و باواریایی‌ها 10نفره آماده 30 دقیقه وقت اضافه شدند. بایرن آشفته به نظر می‌آمد اما 2 گلی که تصاویر تلویزیونی نشان دادند، درموقعیت آفساید توسط رونالدو به ثمر رسیده، کار را برای مونیخی‌ها تمام کرد. مارکو آسنسیو در دقیقه 112 آخرین گل بازی و چهارمین گل رئال را به ثمر رساند تا نتیجه دور از انتظار 4 بر 2 روی اسکوبورد ورزشگاه سانتیاگو برنابئو ثبت شود.
حمله مونیخ به یوفا
بعد از اشتباهات داور و کمک داور که به سود رئال رقم خورد و سرنوشت بازی را عوض کرد، بازیکنان، مربیان و حتی مدیران بایرن‌مونیخ به تیم داوری و حتی یوفا به خاطر انتخاب این داور حمله کردند. کارلو آنچلوتی، سرمربی بایرن دراین‌باره می‌گوید: «نمی‌گویم داور فقط به نفع رئال‌مادرید قضاوت کرد، می‌خواهم بگویم او کلکسیونی از اشتباهات بود که گاه به ضرر حریف ما هم تمام شد.‌ای کاش در نیمه نهایی داوران با کیفیت‌تری انتخاب شوند.» ویدال بازیکن اخراجی بایرن اما لحن تندتری دارد: «یک چنین سرقتی نمی‌تواند در لیگ قهرمانان رخ دهد. حرکتی عمدی بود که باعث می‌شود همه به بازی شک کنند. خیلی هم خشمگین هستیم که چطور یک داور می‌تواند سرنوشت بازی را تعیین کند. او خیلی اشتباه کرد و باعث حذف ما شد.»
CR7 صدتایی شد
شاید کمتر کسی تصور می‌کرد درچنین بازی سطح بالایی حتی رونالدو موفق به ثبت هت‌تریک شود. با این حال، از این فوق ستاره که تاکنون 46بار در یک مسابقه موفق به زدن 3 گل شده، چنین کارهایی دور از انتظار هم نیست. رونالدو که 41بار با پیراهن رئال، 4بار در ترکیب پرتغال و یک‌بار با منچستریونایتد هت‌تریک کرده، با 3 گلی که به بایرن‌مونیخ زد، به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در لیگ قهرمانان اروپا تعداد گل‌هایش 3 رقمی شده و رکورد 100 گل را از خود بر جای گذاشته است. رونالدو که بعد از گل سوم خود شادی معناداری کرد، دراین‌باره می‌گوید: «من فقط از آنها خواستم که دیگر هرگز مرا هو نکنند. من سعی می‌کنم که درتمام بازی‌ها بهترین عملکردم را ارایه کنم. حتی اگر گل نزنم، سعی می‌کنم که در کار گروهی به تیم کمک کنم.»
سیمئونه به شگفتی لستر پایان داد
اتلتیکومادرید هر چقدر که در لالیگا فرازونشیب داشته باشد و حریف قدرت رئال و بارسلونا نشود، در لیگ قهرمانان نشان داده که با نقشه‌های دیه‌گو سیمئونه به راحتی پاپس نمی‌کشد. لسترسیتی شگفتی‌ساز‌ سال قبل انگلیس و امسال اروپا، با وجود شکست یک بر صفر در مادرید، امیدوار به جبران دربازی خانگی‌اش بود. با این حال، با گلزنی سائول نیگز برای اتلتیکو، امیدهای شاگردان شکسپیر به حداقل رسید، اگرچه این یک گل توسط جیمی واردی پاسخ داده شد. درنهایت بازی با همین یک گل به پایان رسید تا اتلتیکومادرید برای دومین‌سال متوالی و سومین‌بار در 4‌سال اخیر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد و شگفتی لستر نیز در یک‌چهارم نهایی به پایان برسد. سرمربی آرژانتینی اتلتیکو با 3بار صعود به نیمه‌نهایی، به اندازه تاریخ 60ساله این باشگاه افتخار کسب کرده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/97425/کولاک-CR7--به-لطف-داور