همه نبردهای امیر با استقلال که جنجالی شد
 
قهرمان آبی، پراز حاشیه
 

 

تمام قهرمانی‌های استقلال در لیگ برتر با هدایت امیر قلعه‌نوعی به دست آمده است. با این وجود، این مربی همیشه وقتی با یک تیم دیگر مقابل استقلال قرار می‌‌گیرد، بازی‌هایش با حواشی بسیار زیادی رو‌به‌رو می‌شود. در 12 بازی گذشته تقابل امیر و استقلال با 5 جنجال بزرگ‌ مواجه شده است.
مشت‌های گره کرده
اولین جنجال در بازی 21 بهمن 1386 وقتی به وجود آمد که  مس با هدایت امیر قلعه‌نوعی درکرمان موفق شد یک بر صفر استقلال فیروز کریمی را شکست بدهد. دراین بازی بود که قلعه‌نوعی شادی معروف مشت‌های گره‌کرده را به نمایش گذاشت و تا امروز هنوز درباره آن مشت‌های گره‌زده حرف زده می‌شود.
مقابله با واعظ!
16 مرداد 1388 روزی بود که برای دومین‌بار تقابل امیرقلعه‌نوعی و استقلال با جنجال همراه شد. امیر بعد از قهرمان‌کردن استقلال،‌ هدایت سپاهان را به دست گرفته بود و درهمان هفته اول درشرایطی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی باید به مصاف استقلال صمد مرفاوی می‌رفت که درگیری‌های لفظی تندی را با امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل وقت استقلال پیدا کرده بود. آن بازی را استقلال با تک گل روانخواه برد.
باخت بد مجیدی و مظلومی
18 شهریور 1390 و جنجال سوم؛ استقلال پرستاره پرویز مظلومی در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی به مصاف تراکتورسازی امیر رفت. بازی با گلزنی فرهاد مجیدی و شادی عجیب او رو‌به‌روی نیمکت تراکتور شروع شد اما درنهایت این تیم قلعه‌نوعی بود که درنهایت با نتیجه 3 بر 2 برنده شد. این بازی به نوعی تقابل پرویز مظلومی و مجیدی با قلعه‌نوعی بود. تراکتور هر سه گل خود را از روی نقطه کرنر  و ارسال‌های بلند به ثمر رساند تا مجیدی و مظلومی بازنده‌های بزرگ باشند!
جنجال ترکی در جنگ قهرمانی
برنده‌شدن در بازی 9 بهمن 1390 شرایط هر دو تیم را در کورس قهرمانی خوب می‌‌کرد. دو تیم در حضور 70‌هزار تماشاگر تبریزی حاضر در ورزشگاه یادگار امام(ره) مقابل هم قرار گرفتند و استقلال دو برصفر برنده شد. بازی که اشتباه فاحش محسن ترکی کمک زیادی به برنده‌شدن استقلال کرد و امیر قلعه‌نوعی به شدید‌ترین شکل ممکن به تغییر نتیجه با اشتباه ترکی اعتراض کرد.
جنجالی‌ترین؛ وقتی رحمتی مقابل امیر ایستاد
19 اردیبهشت 1395 یک‌بار دیگر استقلال با هدایت پرویز مظلومی،‌ در کورس قهرمانی نیاز مبرمی به کسب پیروزی مقابل تراکتورسازی امیر قلعه‌نوعی داشتند. در آنسو تیم تبریزی به کسب سهمیه آسیایی امیدوار بود و دو تیم با تمام قوا مقابل هم قرار گرفتند. بازی با درگیری‌های شدید و تاریخی سیدمهدی رحمتی و امیرقلعه‌نوعی آغاز شد. جو ورزشگاه بشدت ملتهب شده بود. تراکتورسازی در آن بازی بعد از فرازونشیب زیاد با نتیجه سه بر دو برنده شد تا استقلال از قهرمانی دور شود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/97424/قهرمان-آبی،-پراز-حاشیه