روي خط خبر
 

 

هشدار رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:  ویروس جدید H5N8 قدرت بالایی در کشتن پرندگان دارد
شهروند| رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به انتشار ویروس آنفلوآنزای پرندگان گفت: «ویروس جدید H5N8  با قدرت بالای بیماری‌زایی منجر به مرگ پرندگان زیادی می‌شود که اگر انسان  مبتلا شود، می‌تواند عارضه‌های زیادی ایجاد کند.» به گفته محمدمهدی گویا، مردم باید به توصیه‌های سازمان دامپزشکی توجه کنند و  از سلامت گوشت پرنده‌هایی که قصد استفاده از آن را دارند، اطمینان حاصل کنند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تا به حال موردی از آنفلوآنزای پرندگان در انسان‌ها دیده نشده است، ادامه داد: «همه تلاش‌هایی که در کشورهای دنیا صورت می‌گیرد برای این منظور است که اجازه ندهند ویروس  جدید H5N8 از سد انسان عبور کند.» «گویا» با هشدار سازمان جهانی بهداشت به کشورهای دنیا برای اقدامات مراقبتی بیان کرد: «این سازمان اقدامات مراقبتی را برای کسانی که در تماس مستقیم با پرندگان اعم از ذبح، نگهداری و غیره هستند ضروری دانسته و بر آن تأکید می‌کند.» او با بیان اینکه در صورت انتقال ویروس  H5N8 به انسان عوارض آن قابل پیش‌بینی نیست، افزود: «مردم باید ضمن توجه به توصیه‌های سازمان دامپزشکی از سلامت گوشت پرنده‌هایی که قصد استفاده از آن را دارند، اطمینان حاصل کنند و مرغ و تخم‌مرغ مصرفی باید دارای مهر تأیید سازمان دامپزشکی باشد.»

مدیرکل زندان‌های استان تهران:  فروش زندان اوین فعلا لغو شد
تسنیم| مدیرکل زندان‌های استان تهران می‌گوید: فروش زندان اوین فعلا منتفی شده است. مصطفی محبی درباره آخرین وضع تکمیل زندان تهران بزرگ گفت: «در زندان تهران بزرگ پنج بند داریم که سه بند آن افتتاح شده و هم اکنون مددجویان در این بند‌ها مستقر هستند.» او ادامه داد: «از دو بند باقیمانده نیز عملیات ساخت یک بند 70درصد پیشرفت داشته و بند دیگر هم 90‌درصد پیشرفت کاری داشته است.»  محبی با اظهار امیدواری نسبت به تأمین بودجه لازم گفت:   «ان‌شاءالله اواسط ‌سال آینده این دو بند نیز افتتاح شود. درحال حاضر 12‌هزار مدد جو در زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شوند.»  او درخصوص آخرین وضع تکمیل اردوگاه محکومان موادمخدر فشافویه گفت: «دراین اردوگاه محکومان مواد مخدر که زیر 5‌سال محکومیت دارند، نگهداری می‌شوند. بخش‌های کارگاه این اردوگاه راه‌اندازی شده و درصدد هستیم تمام محکومانی را که دراین اردوگاه نگهداری می‌شوند، مشغول به کار کنیم.»  به گفته محبی، هم‌اکنون در این اردوگاه حدود دو‌هزار محکوم موادمخدری زیر 5‌سال حبس نگهداری می‌شود و به لحاظ کمک دولت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و عمل به منویات رهبری، یک قسمت از اردوگاه فشافویه به نگهداری معتادان متجاهر اختصاص یافته است. او ادامه داد: «پذیرش معتادان متجاهر در فشافویه از دو روز گذشته آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم به بازپروری این افراد کمک کنیم. این افراد با دستور مقام قضائی در اردوگاه نگهداری و با دستور قضائی هم آزاد خواهند شد.»  مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: «هم‌اکنون در هیچ‌کدام از زندان‌های استان تهران محکومان موادمخدر زیر 5‌سال حبس نگهداری نمی‌شوند و همه به فشافویه منتقل می‌شوند.»  او درباره آخرین وضع واگذاری زندان اوین به شهرداری و این‌که پیشتر رئیس سازمان زندان‌ها از عدم تمایل شهرداری تهران برای پیگیری این موضوع خبر داده بود، گفت: «موضوع فروش اوین پیچیدگی‌های خاص خود را از نظر مالکیت و تصرفات دارد و مشکلاتی در رابطه با اسناد و مدارک داریم و فکر می‌کنم چون زمانبر شد، این قضیه فعلا کنسل شده است.»

وزیر آموزش و پرورش: عیدی فرهنگیان در بهمن ماه پرداخت می‌شود
ایسنا| عیدی فرهنگیان همانند کارمندان دولت در بهمن ماه پرداخت می‌شود. وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: «2700 میلیارد تومان بابت مطالبات فرهنگیان پرداخت کرده‌ایم که شامل پاداش بازنشستگان تا سال 94 هم می‌شود. همچنین حقوق حق‌التدریس‌ها یا سرباز معلم‌ها را هم پرداخت کرده‌ایم اما بخش دیگری از مطالبات فرهنگیان باقی مانده است.»  
فخر‌الدین دانش آشتیانی درباره زمان پرداخت پاداش بازنشستگان سال 95  هم گفت: «با سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستیم تا راهی برای حل این موضوع پیدا کنیم. متاسفانه این مساله در ردیف بودجه دیده نشده بود.»  وزیر آموزش و پرورش در مورد آخرین وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه داد: «ما مدیرعامل و هیأت مدیره این صندوق را تغییر دادیم. کمیته تحقیق و تفحص مجلس هم در صندوق ذخیره فرهنگیان مستقر هستند و برای تهیه این گزارش با آنها کمال همکاری را داریم. مساله برای ما تا حدودی روشن است. کسانی که وام‌ها را گرفته‌اند در بازداشتند. تعداد شرکت‌هایی که وام گرفته‌اند خیلی زیاد است اما پشت این شرکت‌ها چهار نفر هستند و این شرکت‌ها صوری هستند.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/91685/روي-خط-خبر