از سوی مقامات مسئول، شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی مطرح شد
 
پاسخ ایران به ترامپ در22بهمن
 

 

شهروند | راهپیمایی 22 بهمن امسال شاید بیش از سال‌های گذشته حایز اهمیت باشد. نکته حایز اهمیت مراسم 22 بهمن امسال، روی کار آمدن دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکاست که همزمان با آن تهدید‌هایی از سوی مقامات آمریکایی متوجه ایران شد و در یک مورد نیز دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد.
شاید به همین دلیل بود که طی روزهای گذشته اغلب چهره‌های سیاسی با گرایش‌های گوناگون درخصوص لزوم شرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن فراخوان دادند. مقام معظم رهبری نیز در دیدار دو روز گذشته با پرسنل نیروی هوایی شرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مهم شمردند و بر لزوم شرکت گسترده آحاد ملت در این راهپیمایی تأکید کردند.  ایشان در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش نیز با اشاره به اقدامات ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بیان کردند: «ملت ایران در روز ۲۲ بهمن پاسخ اقدامات و تهدیدات او را خواهند داد.» همچنین ایشان تأکید کردند: «مردم در روز ۲۲ بهمن با حضور در خیابان‌ها جواب این حرف‌ها و تهدیدات را خواهند داد.»
سران قوا، مسئولان، شخصیت‌ها و فعالان سیاسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حقوقدانان نیز بر حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید داشته‌اند که  این راهپیمایی اتحاد مردم را به دنیا ثابت می‌کند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان پس از نشست سران قوا، همه مردم را به شرکت گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد و افزود:   مردم ایران اسلامی با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان خواهند داد که با انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری یک ارتباط ناگسستنی دارند. همچنین رئیس دولت اصلاحات دو روز پیش در سخنانی خواستار شرکت گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن شده بود.
 علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این‌باره اظهار کرد: مردم ایران، عزت و راه صحیح استقلال و حاکمیت ملی را در سایه انقلاب اسلامی می‌دانند و هر‌سال با شرکت گسترده خود در راهپیمایی ۲۲بهمن، این موضوع را به نمایش می‌گذارند. رئیس قوه مقننه با اشاره به این‌که مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲بهمن امسال که جشن ملی برای همه ایران است، به استقامت، پایداری و امنیت کشور معنای جدیدی می‌دهند، تأکید کرد: حضور مردم پاسخ گویایی به سخنان نادرست و برخی لفاظی‌هاست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آملی لاریجانی، رئیس  قوه قضائیه نیز با تبریک و تهنیت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن‌ سال ۱۳۵۷، تأکید کرد: برگزاری جلسه سران قوا در آستانه ۲۲بهمن را به فال نیک می‌گیریم که پیام آن، وحدت و هماهنگی سران قوا در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حل مشکلات مردم است.
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز با تأکید بر این‌که حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مُهر تأیید دیگری از سوی مردم بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۲ بهمن‌ماه پیروزی مردم مسلمان ایران بر ظلم و استکبار جهانی است، ظلمی که توسط رژیم طاغوت در  داخل بر مردم اعمال می‌شد. ۲۲ بهمن پاسخی به تاریکی‌ها و ظلماتی بود که بیش از ۵۰‌سال توسط رژیم پهلوی بر مردم اعمال می‌شد. مردم مسلمان ما جز آزادی، استقلال و حکومت اسلامی چیز دیگری نمی‌خواستند، دقیقا مطابق با شعاری که مردم در هر گوشه و کنار کشور آن را سر می‌دادند.
همچنین نجات‌الله ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان این‌که انقلاب اسلامی دستاورد خود مردم بوده است، در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد: گرامیداشت ۲۲ بهمن یک تکلیف برای مردم است. وی با اشاره به مسیری که شورای نگهبان در جهت آرمان‌های انقلابی امام(ره) طی کرده است، گفت: شورای نگهبان در حد توان خود توانسته تا آن‌جایی که ممکن است به قانون اساسی عمل کند، ان‌شاء‌الله بهتر از این در آینده عمل خواهیم کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی سراسری 22 بهمن‌ماه، نهادینه‌سازی «گفتمان انقلابی‌گری» را ضامن پیشرفت ایران اسلامی و «تولید قدرت» برای دفع تهدیدات و چالش‌های فراروی کشور دانست. در بخشی از این بیانیه آمده است: پیروزی انقلاب اسلامی و ظهور نظام مقدس جمهوری اسلامی، یک «شکاف راهبردی» در «هندسه قدرت جهانی» بود که ایران را به یک «قدرت برتر» منطقه‌ای و بازیگر توانمند در عرصه معادلات بین‌المللی تبدیل کرد و در ادامه با نفوذ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای پیام و گفتمان خود، نویدبخش «تمدن نوین اسلامی» در عصر «جاهلیت جدید» قرار گرفت. این بیانیه می‌افزاید: آنچه تاکنون توانسته است ماندگاری انقلاب اسلامی و توسعه کرانه‌های نفوذ گفتمان آن در پهنه گیتی را پدید آورد، در حقیقت همان مولفه‌ها و ارکان اصلی آن یعنی  سه‌گانه «اسلام»، «رهبری» و «مردم» بوده است، به‌گونه‌ای که مکتب، مدیریت و پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی، الگوی ارزشمند و سرنوشت‌سازی به آحاد ملل و جوامع دیگر ارایه کرده است که نگاهی به تحولات و پدیده‌های تاثیرگذار جهانی در دهه‌های گذشته، بیانگر نقش‌آفرینی ابعاد و پیامدهای انقلاب اسلامی ایران در روندها و فرآیندهای آنهاست.
در پایان این بیانیه با تبریک فرارسیدن طلیعه سی‌ونهمین‌ سال پیروزی انقلاب اسلامی و تکریم و تعظیم به مقام شامخ شهیدان عرصه‌های دفاع از انقلاب و مقاومت اسلامی و تجدید پیمان با معمار کبیر انقلاب و بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و آرمان‌های بلند شهدا و دعوت از آحاد و اقشار مردم انقلابی و بصیر ایران برای حضور در جشن  38 سالگی انقلاب و راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن 22 بهمن ماه آمده است: پاسداران انقلاب اسلامی به ایرانیان فهیم و غیور و علاقه‌مندان به انقلاب و نظام اسلامی در
 اقصی نقاط جهان اطمینان می‌دهند راهبرد دشمن در شکستن قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را با «قدرت‌افزایی دفاعی» و عدم اعتنا به جزر و مدهای سیاسی در عرصه بین‌الملل، ناکام گذارده و تحت منویات مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) در وحدت و هماهنگی همه‌جانبه با سایر نیروهای مسلح، اجازه هیچ‌گونه تعدی و عرض اندام به جبهه دشمن نداده و خود را پشتوانه «بالندگی» و «تابندگی» تاریخ‌ساز انقلاب، نظام و ملت ایران در آینده جهان دانسته و همراه با اقیانوس خروشان مردم انقلابی در راهپیمایی 22بهمن‌ماه پاسخ تهدیدات دشمن و سخنان اخیر مقامات آمریکایی را خواهند داد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/91669/پاسخ-ایران-به-ترامپ-در22بهمن