#گفت‌وگو در یک روز امن اینترنتی
 

 

علیرضا کیانپور روزنامه نگار @kianpourAlireza

در روزی که «روز اینترنت امن» بود و حتی گوگل با آن همه دانش بالقوه که آدمی را سخت حیران می‌کند نیز، از کاربرانش خواسته بود تنظیمات امنیتی‌شان را ارتقا دهند. عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد که حدود ۱۸‌هزار نفر به‌ صورت داوطلبانه به سایتinternet.ir مراجعه می‌کنند که درباره رصد سایت‌های متخلف به دادستانی‌ کل گزارش دهند و حال آن‌که تا پیش از این مطمئن بودم، ورود به آدرسی تا این حد سرراست، درخیال هم محال است. خبری البته آنچنان که انتظار می‌رفت، برای کاربران توییتر فارسی مهم نبود اما از آن‌جا که حداقل ۱۸‌هزار از آنها به‌ صورت داوطلبانه مشغول رصد اینترنت بودند، حدس زدیم شاید بندگان خدا هنوز وقت نکرده‌اند با واکنش به آن، برایش هشتگی داغ کنند و لذا پارتی‌بازی کردیم که اجر این کاربران گمنام کف خیابان‌های مجازی اینترنت هلاک نشود!
با این حال، کاربران هرچه به این مسائل امنیتی بی‎توجه بودند، درعوض حسابی حواسشون به برد استقلال و بیشتر از آن، به صحبت‌های گزارشگر این بازی بود و جالب آن‌که این صحبت‌ها پُر بود از نفت و سیاست. دراین میان «هذیان‌گو» توییت کرد:   یوسفی یه جوری می‌گه قطری‌ها با دلارهای نفتی نمی‌تونن حریف ایران بشن، انگار دلارهای ما از فروش ریزپردازنده‌های کامپیوتر به دست میاد!
«Sina Valiollah» هم تقریبا همان جمله را تکرار کرد و نوشت: جدی جدی فکر کرده ما سریلانکاییم؟! همزمان
«آقای سنگ» توییت کرد: اگه این بودجه‌ای که تیم‌های عربی دارن رو تیم‌های ایرانی داشتن، الان دویست سیصد تا پرونده اختلاس فوتبالی رو میز قوه‌قضائیه داشت خاک می‌خورد! و «amiirbr» هم با نگاهی جهان‌شمول‌تر نوشت: الان نتانیاهو رفته دم خونه امیر قطر، می‌گه ببین اگر از حذف السد ناراحتی، بیا این برگه تحریم ایران رو امضا کن!
دراین میان «Cancel» که حقش است، نصف پولی که برای این ستون فکستنی را به جای ما بخورد، احتمالا درحال و هوای بازی استقلال- السد و صحبت‌های گزارشگران درباره پول‌های نفتی و تیم‌های عربی و شاید هم درحال و هوایی به جز این‌ها، توییت کرد: تو عربستان به کتاب ریاضی می‌گن کتاب تهرانی. «Hamid Hajipour» هم که هنوز از حال و هوای پلاسکو خارج نشده، کماکان هشتگ زد پلاسکو و نوشت: دیروز فهمیدم بانک سینا متعلق به بنیاد مستضعفان است. مثل این‌که این نهاد به‌ خاطر عذاب وجدان از حادثه پلاسکو تصمیم به خرید آمبولانس گرفته! دراین میان «پیمون» هم پیشنهادی هوشمندانه درباره نحوه مقابله به مثل با سیاست‌های ترامپ رو کرد و نوشت: ايران فقط شركت اپل را تحريم كنه، كمر آمريكا شكسته! با این حال هیچ‌کدام از اینها به اندازه توییت «سالیوان» کیف نداد. این کاربر فهیم که گویا گزارش یک امروز ما را پیش‌بینی کرده بود، چیزی نوشت که با خیال راحت بگذاریمش انتهای ستون و مطلب را با این جمله گهربار، ببندیم: ‏با حرف‌زدن همه چی درست می‌شه. حرف بزنید با هم. اگه درست نشد، دارید بد حرف می‌زنید!

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/91667/#گفت‌وگو -در-یک-روز-امن-اینترنتی