قطع ارتباط پرسپولیس و استقلال با صداوسیما در آستانه نبرد حساس
 
پخش دربی ممنوع!
 
سرخابی‌ها از نحوه پرداخت‌های اسپانسر مشترک به ستوه آمده‌اند
 

شهروند| مدیران دوباشگاه استقلال و پرسپولیس به خوبی می‌دانند به هیچ عنوان توانایی ندارند تا با توجه به اتفاق‌های رخ‌داده جلوی پخش مسابقات تیم‌هایشان از رسانه ملی را بگیرند. اما اقدام مشترک مدیران سرخابی در آستانه دربی بزرگ و حساس پایتخت، به نوعی خط و نشان کشیدن آنها برای مدیران ارشد سازمان صداوسیما بود. ماجرایی که با انتقاد هواداران این دوتیم از رفتار صداوسیما در فضای مجازی نیز همراه شد.
دعوای ابتدای فصل
اختلاف مدیران سامانه پیامکی اسپانسر پرسپولیس و استقلال با مدیران فدراسیون و سازمان لیگ اتفاق جدیدی نیست. اقدام فدراسیون در ابتدای فصل برای انعقاد قرارداد اسپانسرینگ با شرکت فناپ و راه‌اندازی سیستم پیامکی برای درآمدزایی به نوعی موازی‌کاری با اقدامات باشگاه‌های پرطرفدار پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی بود. مدیران این سه باشگاه ائتلافی قدرتمند علیه فدراسیون و سازمان لیگ انجام دادند و جنجال‌های زیادی به خاطر این اتفاق رخ داد که درنهایت با مصلحت‌اندیشی این قائله برای مدتی ختم به خیر شد، چراکه 3 باشگاه مردمی و بزرگ رسما تأکید داشتند درشرایطی که آنها اسپانسر اختصاصی دارند، سازمان لیگ بدون دراختیارداشتن مجوز رسمی اجازه ندارد از برند این سه باشگاه برای سامانه پیامکی اسپانسر خود سوءاستفاده داشته باشد.
مشکلات اسپانسر اختصاصی
شرایط جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر به خوبی نشان می‌دهد که سه تیم قدرتمند و نخست لیگ با سامانه 3090 قرارداد بسته‌اند و برقراری تعامل و شرایط خوب کاری باعث شده که با تزریق به‌موقع پول ثبات مالی دراین باشگاه‌ها تا حدود زیادی برقرار شود. البته اقدام سازمان لیگ برای راه‌اندازی یک سیستم پیامکی جدید و تیره و تارشدن روابط مدیران سامانه 3090 با مدیران سازمان صداوسیما باعث شده درماه‌های اخیر مشکلات زیادی در درآمدزایی این شرکت درسیستم پیامکی به وجود بیاورد که همین نکته مشکلاتی را هم برای 3 باشگاه مورد نظر به وجود آورده است. کار به جایی رسیده که درجلسه اخیر بازیکنان پرسپولیس با علی‌اکبر طاهری، ‌سرپرست باشگاه با اشاره به مشکلات به وجود آمده از آنها درخواست کرده تلاش بیشتری انجام بدهند تا با ادامه این موفقیت‌ها مردم بیشتری عدد 6 را به سامانه 3090 ارسال کنند، درآمدزایی این سامانه به روال مطلوب گذشته بازگردد و پرداختی آنها به باشگاه‌ها هم به موقع صورت بگیرد.
پرسپولیس بیانیه داد، افتخاری تهدید کرد
اخیرا درجریان بازی‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی سازمان صداوسیما در اقدامی عجیب با حذف آرم 3090 اقدام به تبلیغات سامانه پیامکی جدیدی کرده است و از هواداران این تیم‌ها خواسته به این سامانه‌ها پیامک بدهند! پرسپولیسی‌ها بلافاصله در بیانیه‌ای انتقادی ضمن تأکید بر این نکته که تلاش کرده‌اند با صداوسیما تعامل داشته باشند، نوشت: «معرفی سامانه‌های دیگر درجریان بازی‌های فوتبال باشگاه‌هایی که از این سامانه 3090 بهره می‌برند، حرکتی درجهت تخریب باشگاه‌ها ازسوی صداوسیما بوده است؛ چراکه باعث گمراهی هواداران فوتبال درتشخیص سامانه‌ای خواهد شد که مشارکت درآن باعث درآمد برای تیم محبوب‌شان می‌شود. در راستای همین موارد قرار بود درجریان بازی استقلال برابر السد قطر این سامانه در تلویزیون تبلیغ شود، اما شاهد امر غیر از این بودیم».
سیدرضا افتخاری هم بلافاصله بعداز پایان بازی استقلال و السد درجمع خبرنگاران حاضر شد و با ناراحتی گفت: «نه پول بلیت‌فروشی می‌گیریم و نه حق پخش بازی‌ها را. اسپانسر ما امروز مبلغ 140‌میلیون تومان به حساب سازمان صداوسیما ریخته بود تا درکنار آرم باشگاه استقلال آرم اسپانسر نیز به نمایش دربیاید اما این اتفاق نیفتاد و از سامانه دیگری تبلیغ شد. به همین ترتیب ما از رسانه ملی شکایت خواهیم کرد».
قطع ارتباط با دوربین‌ها
پرسپولیسی‌ها همان‌طور که وعده داده بودند، روز گذشته از ورود دوربین‌های تلویزیونی به کنفرانس خبری برانکو ایوانکوویچ، سیدجلال حسینی و مهدی طارمی جلوگیری کردند. این قطع روابط با رسانه‌ ملی ازسوی سرخابی‌ها آن‌‌ هم در آستانه دربی، تا زمانی که طرفین را به یک راه‌حل و توافق رسمی نرساند، ادامه خواهد داشت. این دستور به بازیکنان و مربیان و مدیران باشگاه هم اعلام شده که دیگر به هیچ عنوان حق مصاحبه با دوربین‌های تلویزیونی را ندارند و درصورت انجام مصاحبه جرایم سنگین‌تری نسبت به گذشته برای آنها درنظر گرفته خواهد شد. حالا باید دید نتیجه اوج‌گیری این دعوا چه تأثیری روی اتفاقات دربی پیش‌رو خواهد گذاشت. مسابقه‌ای که مدیران پرسپولیس و استقلال به هیچ عنوان قدرت‌اش را ندارند، به‌ خاطر این اختلاف،‌ جلوی پخش آن را در ادامه اعتراض‌های خود به رسانه ملی بگیرند!


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/91651/پخش-دربی-ممنوع! -