صالحی‌امیری در اختتامیه دومین جایزه کالای فرهنگی:
 
اصل تنوع و نیازسنجی در ذائقه‌سنجی ضروری است
 

 

شهروند| دومین جایزه کالای فرهنگی سه‌شنبه ۱۹ بهمن‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی و فعالان دبیرخانه این جشنواره درسالن اجتماعات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی به کار خود پایان داد. سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در آیین اختتامیه دومین جایزه کالای فرهنگی درخصوص تشکیل دبیرخانه دایمی این جایزه گفت: درون موضوع سبک زندگی مقوله‌ای به نام زیست فرهنگی و مصرف فرهنگی نهادینه شده و بین این دومقوله رابطه معناداری حاکم است. به هر میزان که مصرف فرهنگی افزایش پیدا کند، ما جامعه‌ای فرهیخته‌تر و اخلاقی‌تر خواهیم داشت، طی سال‌ها از الگوهای مصرف در سایر حوزه‌ها سخن گفته شده، ولی در رابطه با مصرف فرهنگی کمتر سخن گفته می‌شود. صالحی‌امیری با بیان این‌که عزم و اراده جدی برای یک جهش ملی دراین حوزه بسیار ضروری است، افزود: عزم ملی درحوزه تولید کالای فرهنگی بسیار لازم است، زیرا دیگر دوره پوستر و بنر گذشته است. البته نکته قابل اهمیت در بحث مصرف فرهنگی ذائقه است. اصل تنوع و نیازسنجی در ذائقه‌سنجی بسیار مهم است که متأسفانه ذائقه‌سنجی در ایران تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته که البته این موضوع به نیازسنجی احتیاج دارد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/91620/اصل-تنوع-و-نیازسنجی-در-ذائقه‌سنجی-ضروری-است