میز خبر
 

 

وزیر آموزش و پرورش:  میزان رقم قطعی اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان را نمی‌توانم اعلام کنم
شهروند|  میزان عدد و رقم قطعی اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان را نمی‌توانیم اعلام کنیم. این آخرین اظهارنظر فخرالدین دانش آشتیانی، وزیر آموزش و پرورش درباره یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های اقتصادی در چند ماه گذشته است. او که دیروز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در این‌باره گفت: «میزان عدد و رقم قطعی اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان را نمی‌توانیم اعلام کنیم.»
او ادامه داد: «وزارت آموزش و پرورش گزارش روشنی را از مقامات امنیتی و اطلاعاتی درباره متخلفان این صندوق دریافت کرده است.»
آشتیانی با بیان اینکه با بانک سرمایه و شکایت‌هایی که علیه افراد یا شرکت‌های دریافت‌کننده وام همکاری لازم را داشته‌ایم، گفت: «حدود 3 الی 4 نفر از اشخاص در رابطه با این پرونده در بازداشت هستند. شرکت‌های دریافت‌کننده وام از صندوق ذخیره فرهنگیان صوری هستند.»

معاون یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع:  امسال بیش از ۳‌هزار هکتار از جنگل‌های طبیعی در آتش سوخت
ایلنا| ۱۹‌هزارو۶۵۳ هکتار ازعرصه منابع طبیعی در‌سال ۹۵ دچار حریق شدند. معاون فنی یگان حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور با اعلام این خبر، گفت: «از این میزان ۵۰۶ فقره آتش‌سوزی درمساحت ۳۷۵۵ هکتار متعلق به جنگل‌های طبیعی بوده ‌است.»
ناصر اسفندی ادامه داد: «در ۱۰ماهه ‌سال ۹۵، ۲۱۴۶ فقره آتش‌سوزی درعرصه منابع طبیعی داشته‌ایم که مساحتی حدود ۱۹‌هزارو۶۵۳ هکتار را در برگرفته است.»
او گفت: «از این میزان ۵۰۶ فقره آتش‌سوزی درمساحت ۳۷۵۵ هکتار متعلق به جنگل‌های طبیعی و ۱۱۵ فقره آتش‌سوزی در ۸۴۵ هکتار درجنگل‌های دست‌کاشت، ۱۲۹۱ فقره آتش‌سوزی درمساحت ۱۱‌هزارو۷۵ هکتار درمراتع و ۲۳۶ فقره آتش‌سوزی در ۳۹۷۹ هکتار در اراضی جنگلی بوده است.»
معاون فنی یگان حفاظت ازجنگل‌ها و مراتع کشور ادامه داد:   «بیشترین استان‌هایی که ازنظر تعداد دچار حریق شده‌اند، به ترتیب استان‌های اصفهان، گلستان و همدان بوده‌اند. همچنین بیشترین میزان آتش‌سوزی از نظر مساحت به ترتیب در استان‌های فارس، اصفهان و خوزستان رخ داده است.»
اسفندی تأکید گفت: «در واقع از نظر تعداد، ۵۶‌درصد آتش‌سوزی‌ها در استان‌های زاگرسی، ۱۵‌درصد در استان‌های شمالی و ۲۹‌درصد در سایر نقاط بوده است. ۹۰‌درصد از حریق‌های منابع طبیعی منشأ انسانی دارند که بخشی از آنها نیز عمدی و به خاطر دلایلی چون اختلافات قومی یا اختلاف میان بهره‌برداران دو پلاک است.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/91616/میز-خبر