تیم ملی فوتبال بانوان بعد از ماه‌ها سروسامان گرفت
 
واکنش به عدم انتخاب سرمربی خارجی
 

 

شهروند|  این روزها فوتبال بانوان شرایط چندان خوبی ندارد. این تیم بدون سرمربی و برگزاری اردو روزها را گذرانده و قرار است بعد از مدتها تشکیل اردو دهد. با تشکیل این اردو همه شبهات درباره منحل شدن این تیم برطرف شد.
مربیان خارجی منتفی شدند
علی کفاشیان چندی پیش مدعی شد اراده‌ای برای تشکیل تیم‌ملی بانوان در فدراسیونش وجود نداشته است. او درباره این شایعه که آیا قرار است تیم‌ملی فوتبال بانوان منتفی می‌شود گفته بود این تیم به حیاتش ادامه می‌دهد اما چون مسابقاتی در پیش نیست فعلاً اردو ندارد. این ادعای کفاشیان وقتی ثابت شد که هیأت رئیسه فدراسیون اعضای کادر فنی تیم‌ملی را انتخاب کرد. فدراسیون برای تیم‌ملی بانوان گزینه خارجی مدنظر داشت که به دلیل عدم توافق مالی باز هم گزینه ایرانی برای تیم‌ملی انتخاب شد و مریم آزمون سرمربیگری تیم‌ملی را برعهده گرفت. صوفی زاده، نایب‌رئیس بانوان فدراسیون دراین‌باره می‌گوید:   «بازیکنان تیم‌ملی بزرگسالان درگیر مسابقات لیگ برتر هستند، اکثر ملی پوشان در تیم‌های مطرح لیگ برتر فوتبال در سطح خوبی هستند و همین بازیکنان در قالب تیم‌ملی بزرگسالان اوایل آبان‌ماه به سوئد اعزام شدند. در سایر رده‌های سنی نیز به‌طور مداوم اردوها تشکیل می‌شود. در رده سنی زیر 19‌سال اردوها برگزار می‌شود و در رقابت‌ها حضور دارند و همین رده سنی در آینده تیم‌ملی بزرگسال را تشکیل خواهند داد. درباره مربی هم باید بگویم وقتی با گزینه خارجی به توافق نرسیدیم، سرمربی ایرانی را انتخاب کردیم».
اردوی تیم‌ملی تشکیل می‌شود
مریم آزمون سرمربی تیم‌ملی فوتبال بانوان نفرات جدید را به اردوی نخست تیم‌ملی دعوت کرد. اردوی جدید تیم‌ملی بعد از مدتها تشکیل شده و قرار است بازیکنان از روز اول بهمن در اردوی تیم‌ملی حاضر شوند. البته هنوز مسابقاتی که قرار است تیم‌ملی بانوان در آن حاضر شود و بابت آن اردو تشکیل شده مشخص نیست.
انتخاب عجیب فرهمند
خبر انتخاب الهام فرهمند به‌عنوان برترین بازیکن غرب آسیا یکی از اخبار عجیب در حوزه فوتبال بانوان بود.   صوفی زاده هم دراین‌باره می‌گوید:  «تا این لحظه خبری از سوی AFC به فدراسیون فوتبال اعلام نشده است ضمن این‌که مسابقات تیم فوتبال ایران مربوط به گروه مرکز و جنوب آسیا است و ما مسابقاتی در غرب آسیا نداریم که او بخواهد بهترین بازیکن غرب آسیا شود. فرهمند از بازیکنان گلزن و خوب تیم آینده‌سازان میهن نجف‌آباد است و امیدوارم در آینده شاهد موفقیت‌  او و سایر بازیکنان مطرح باشم.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87876/واکنش-به-عدم-انتخاب-سرمربی-خارجی