ذره‌بين
 

 

دستگيري آدم‌ربايان و رهايي گروگان
شهروند| ربايندگان دانش‌آموز 10ساله در شهرستان آران و بيدگل دستگیر شدند. چندی پیش پدرجوانی شکايتی مطرح کرد که نشان می‌داد  دختر 10ساله‌اش درشهرستان آران و بيدگل ربوده شده است. همین ادعا کافی بود تا  سه تيم ويژه و مجرب از مأموران انتظامي اين شهرستان وارد عمل شوند.
گروگانگيران از خانواده اين كودك درخواست مبلغ چهارميليارد ريال كرده بودند. مأموران با انجام يك‌سري كارهاي تخصصي و اقدامات خاص موفق شدند يكي از گروگانگيران را شناسايي و دستگير كنند.
فرد دستگيرشده ابتدا منكر جرم خود شد، ولي هنگامي كه با مستندات پليس روبه‌رو شد، به گروگانگيري با همدستي فردي ديگر اعتراف كرد. گروگانگيران اين دانش‌آموز را درمحلي اطراف  شهرستان آران و بيدگل مخفي كرده بودند كه مأموران به محل اعزام و او را پيدا كردند.
مأموران پليس شهرستان آران و بيدگل موفق شدند اين عمليات را كمتر از 11ساعت پس از گروگانگيري به اتمام برسانند و دو گروگانگير را دستگير و پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي دادند.

دستگیری 5 گنج‌یاب در مهدیشهر
ایرنا| یک گروه 5نفره گنج‌یاب، به همراه یک دستگاه گنج‌یاب پیشرفته 500‌میلیون ریالی درشهرستان مهدیشهر دستگیر شدند. اعضای این گروه  از مهدیشهر استان سمنان عازم شمال بودند، که توسط مأموران پلیس محاصره شدند. این افراد با بی‌توجهی به دستور ایست مأموران، با حرکات مخاطره‌آمیز قصد فرار داشتند که با اجرای عملیات تعقیب و گریز ازسوی مأموران، خودروی متهمان درمسیر با یک خوردروی دیگر برخورد کرد و متوقف شد. مأموران دربازرسی خودروی متهمان، یک گنج‌یاب پیشرفته با ارزش 500‌میلیون ریال کشف کردند و اکنون این افراد به دادسرا معرفی شده‌اند.

خروج توده 11 کیلویی از شکم دختر 18 ساله
توده‌ای به وزن 11کیلوگرم از شکم دختر 18ساله در بیمارستان آیت‌الله کاشانی(ره) شهرکرد خارج شد. این بیمار با علایم بزرگی و درد شدید شکم به بیمارستان مراجعه کرد که بعد از سونوگرافی و سی‌تی‌اسکن، وجود توده شکمی با ابعاد 15 در 25سانتیمتر تشخیص داده شد. علت ایجاد این قبیل توده‌ها دربیماران، اغلب مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی و مواد غذایی ناسالم است.  حال عمومی این بیمار رضایت‌بخش است و وی تا سه روز آینده از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

نجات کوهنورد لهستانی پس از سقوط
یک کوهنورد لهستانی درقالب تیمی چهارنفره پس از صعود به قله دماوند، هنگام بازگشت در ارتفاعات بالای پناهگاه بارگاه سوم به ‌دلیل نامعلومی سقوط کرد و دچار ضرب‌دیدگی مچ پای راست شد.
 این کوهنورد بلافاصله با کمک همنوردان خود به بارگاه سوم منتقل و وقوع این حادثه به بخش جست‌‌وجو و نجات فدراسیون، امدادونجات کوهستان هلال‌احمر و مسئول قرارگاه پلور اطلاع داده شد.  بنا بر این گزارش، در ابتدا تصمیم به پرواز بالگرد امداد جهت انتقال مصدوم گرفته شد اما با توجه به شرایط پرواز ممنوع درتهران به دلیل مراسم تشییع جنازه و هوای نامساعد بارگاه سوم، بارش برف و متغیربودن هوا، انتقال با بالگرد امداد لغو شد.  درپایان یک تیم از امدادگران کوهستان هلال‌احمر جهت انتقال مصدوم به بارگاه سوم اعزام شد و در آنجا نیز با توجه به شرایط غیراورژانسی مصدوم و حمایت‌های خوب یک تیم سه‌نفره از کوهنوردان اصفهان، انتقال کوهنورد حادثه‌دیده به امروز موکول شد.

آیا شاه مازندران کشته شد؟
افکار نیوز| تشابه چهره یک شرور با شاه مازندران سبب شکل‌گیری شایعه‌ای مبنی بر قتل شاه مازندران در زندان شد. در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مربوط به یک مرد که با قمه زخمی شده بود، به علت تشابه چهره با یکی از اراذل و اوباش مازندران معروف به شاه مازندران که اکنون در زندان به سر می‌برد، شایعه‌ای مبنی بر قتل شاه مازندران در زندان شکل گرفت، اما در ادامه مشخص شد فردی که با قمه  زخمی شده بود نامش ج. ط است که در یک درگیری در خارج از زندان به‌شدت از ناحیه سمت چپ سر آسیب‌دیده بود اما اکنون حالش مساعد گزارش شده است. درخصوص اینکه این فرد اکنون بازداشت شده است یا خیر هنوز گزارشی به دست نرسیده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87849/ذره‌بين