کلاهبرداری میلیاردی با سکه و زعفران در تفرش
 

 

فارس| کلاهبرداران حرفه‌ای که تحت عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری جعلی و کمک به افراد نیازمند 15‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، درتحقیقات کارآگاهان پلیس دستگیر شدند.
در آذرماه‌ سال‌جاری، پرونده‌ای به پلیس آگاهی شهرستان تفرش ارجاع شد که مستندات و بررسی‌های مقدماتی کارآگاهان، حاکی از کلاهبرداری گسترده متهمان درآن بود.
ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که روزی متهمان پرونده که دوخانم سالمند هستند، به دلیل اختلافات ملکی با یکی از اهالی شهرستان تفرش درگیر و با حضور مأموران درمحل نزاع در راستای حل مشکل خود ابتدا به کلانتری و پس از تشکیل پرونده قضائی مربوطه به پلیس آگاهی این شهرستان منتقل شدند.
با ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، مشخص شد که این دوخانم مدتی با فریب‌دادن مردم با حضور درمراسم مذهبی مختلف، اظهار می‌کردند که مالک شرکت و موسسه‌ای هستند که در زمینه خریدوفروش سکه و زعفران فعالیت داشته و سود حاصل از آن را در راستای خرید لوازم خانگی برای افراد نیازمند هزینه می‌کنند.
یکی از روش‌های حرفه‌ای متهمان برای فریب شهروندان به این صورت بوده که سعی می‌کردند اعتماد افرادی را که پول بیشتری به آنها می‌دادند، با پرداخت سود زیاد درکمترین مدت و نیز دادن وعده‌های دروغین، به سود خود جلب کنند. با استعلام‌های صورت‌گرفته ازسوی کارآگاهان پلیس مشخص شد که هیچ سابقه‌ای ازثبت شرکت توسط متهمان پرونده درسامانه ثبت شرکت‌ها موجود نبوده و به هیچ عنوان چنین شرکتی موجودیت خارجی ندارد.
با شناسایی 22نفر از مالباختگان ازسوی پلیس، مشخص شد که متهمان 15‌میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده‌اند. متهمان در اعترافات خود بیان داشتند که با سوءاستفاده از احساسات خیرخواهانه مردم و حضور درمراسم مختلف، تحت عنوان یک شرکت فعال در امر خریدوفروش سکه و زعفران، مبادرت به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87847/کلاهبرداری-میلیاردی--با-سکه-و-زعفران-در-تفرش