ورزش جهان
 

 

حمایت  AFC  از جام‌جهانی 48 تیمی| رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از ۴۸ تیمی شدن مسابقات جام‌جهانی حمایت و اعلام کرده این تصمیم به مصلحت فوتبال آسیاست، چرا که برگزاری جام‌جهانی با 48 تیم دستاوردهای زیادی در زمینه‌های ورزشی، تبلیغاتی و اقتصادی خواهد داشت و قاره کهن شایسته سهمیه بیشتری در مقدماتی جام‌جهانی است. شیخ سلمان گفته:   «این تصمیم فرصت خوبی را پیش روی بسیاری از تیم‌های ملی قرار می‌دهد تا بتوانند برای اولین‌بار به بزرگترین تورنمنت جهان راه پیدا کنند. ایمان دارم که قاره آسیا با توجه به این‌که بزرگترین قاره جهان است مستحق سهمیه بیشتر از 5 تاست.»
میلان یک دروازه‌بان 40 ساله جذب کرد| ‌ میلان تأیید کرد که  مارکو استوراری، دروازه‌بان باتجربه کالیاری را تا پایان فصل به خدمت گرفته است. این دروازه‌بان 40 ساله قبلا بین سال‌های 2007 تا 2010 عضو میلان بود و در این مدت تنها 13 بازی برای این تیم انجام داد. استوراری درحالی جذب شده که دوناروما، دروازه‌بان 18 ساله میلان در بازی‌های اخیر آمادگی خوبی را از خود نشان داده و میلان هم پیشنهاد هنگفتی برای تمدید قرارداد تقدیم او کرده است.
ناسیونال اروگوئه دنبال خرید رونالدینیو|  رونالدینیو در یک‌سال و نیم اخیر بیشتر در بازی‌های خیریه و دوستانه شرکت کرده و در ماه‌های اخیر شایعاتی در مورد حضورش در تیم چاپکوئنسه برای احیای تیم برزیلی مطرح بود اما حالا درهای جدیدی به رویش گشوده شده است. بازیکن اسبق بارسلونا در ۳۶ سالگی با پیشنهاد باشگاه ناسیونال اروگوئه مواجه شده تا با این تیم در لیبرتادورس حضور یابد. خوزه لوئیز رودریگز، مالک باشگاه اروگوئه‌ای امیدوار است که با حضور رونالدینیو تیمش از بُعد رسانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.
بازجویی پارلمان انگلیس از رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی| احتمال دارد که سباستین کو از سوی پارلمان بریتانیا برای توضیحاتی فراخوانده شود. پیش از این در ‌سال ۲۰۱۵ نیز اعلام شده بود که رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی در زمان ریاست دیاک از پیشنهاد رشوه روس‌ها آگاهی داشته است. با این حال کو این مسأله را رد کرده بود. بدفورد مدعی شده که در آگوست ۲۰۱۴ به مقامات مختلف IAAF ازجمله سباستین کو ایمیلی ارسال کرده است که آنهار ا در جریان مسائل قرار دهد. او حتی اعلام کرده که در آن زمان قصد داشته دراین‌باره با کو و مایک مورگان وکیل IAAF جلسه‌ای بگذارد، اما این اتفاق نیفتاده است. شواهد ارایه شده توسط بدفورد تکذیبه کو را کم‌رنگ می‌کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87841/ورزش-جهان