خبرنامه
 

 

اجرايي‌شدن طرح «خادم» در جهرم
شهروند| رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان جهرم از اجرایي‌شدن طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در اين شهرستان خبر داد. رامين جعفرنژاد گفت: طرح ملی خانواده آماده در مخاطرات (خادم) یا برنامه ملی طرح خادم، تلاش دسته‌جمعی برای آموزش خانواده‌های ایرانی است که در برابر حوادثی که آنها را تهدید می‌کند، آماده شوند. جعفرنژاد گفت: از آنجا که خانواده به‌عنوان کوچکترین واحد اجتماعی نقش عمده‌ای در پیدایش جامعه و عملکرد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن دارد، شعار عمومی این برنامه «خانواده آماده، جامعه آماده» است. وي با اشاره به اینکه بدنه اصلی برنامه خادم را داوطلبانی تشکیل می‌دهند که برای سلامت هر چه بیشتر جامعه تلاش می‌کنند، افزود: در این برنامه داوطلبان پس از آنکه آموزش‌های لازم را می‌بینند، برای آموزش‌دادن به مردم به درِ منازل آنان مراجعه می‌کنند.
جعفرنژاد خاطرنشان کرد: سهمیه شهرستان جهرم در‌ سال ۱۳۹۵ یک‌هزار خانوار است که به صورت تصادفی انتخاب خواهند شد و در طی ۱۲ ماه آینده، مربیان داوطلب جمعیت هلال‌احمر با ارايه کارت شناسایی معتبر، ۱۲بار به درِ منازل مراجعه می‌کنند. رئيس جمعيت هلال‌احمر جهرم  گفت: اين مربیان نکات ایمنی و مشکلات سازه‌ای منزل و پرکردن پرسشنامه و رسم نقشه خطر بلایا توسط افراد خانواده را به سرپرست خانواده آموزش خواهند داد.

ارايه خدمات درمانی رایگان در مناطق محروم اردبیل
شهروند|  مدیرعامل جمعیت جوانان هلال‌احمر استان اردبیل گفت: خدمات درمانی رایگان در مناطق محروم و روستایی اردبیل ارایه می‌شود. بهرام غیبی در نشست با مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد اردبیل اظهار داشت: سازمان هلال‌احمر خود یک موسسه بوده که فعالیت‌های مختلفی در چارچوب اهداف تعریف‌شده در اساسنامه به نمایش می‌گذارد. وی افزود: ارتقای حوزه خدمات درمانی و سلامت در طول 5‌سال اخیر ازجمله تشکیل تیم‌های درمان اضطراری در وقوع حوادث، داروهای رایگان و درمان رایگان، تجهیز مراکز درمانی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و دو شیفت کردن استقرار پزشکان به صورت 8 ساعته در داروخانه هلال‌احمر از بارزترین فعالیت‌های سازمان هلال‌احمر در این حوزه است.
مدیر عامل جمعیت جوانان هلال‌احمر استان اردبیل تصریح کرد: احداث پایگاه‌های اردبیل‌-سرچم، بیله‌سوار-‌خروسلو، بیله‌سوار‌-جعفرآباد، اردبیل-‌مغان، اردبیل‌–مشگین‌شهر و اردبیل‌–‌سرعین درمجموع یک‌هزار و 548 متر در طول 5‌سال اخیر احداث شده‌اند در حالی‌که قبلا نیروهای امدادی در کانکس استقرار داشتند. غیبی گفت: احداث ساختمان اداری نمین، احداث محل نگهداری سگ‌های تجسس که به تعداد سه مورد برای نخستین‌بار خریداری شده که 4 مربی نیز به آنها آموزش می‌دهند، احداث سالن ورزشی توپی و بدنسازی، اردوگاه فرهنگی و امدادی شهرستان نیر و خوابگاه شهرستان نیر از اقدامات مطلوب هلال‌احمر به شمار می‌رود. وی احداث مجتمع اداری و تجاری نبش ایستگاه سرعین در 50‌هزار مترمربع و ساختمان یک‌هزار و 200 متری مشگین‌شهر و نیز احداث انبار امدادی بیله‌سوار، گرمی و پارس‌آباد به متراژ یک‌هزار و 630 متر مربع و نیز انبار امدادی شهرستان کوثر که درحال احداث است، امداد هوایی و آشیانه بالگرد و پد موقت را از دیگر اقدامات این سازمان در چند ساله اخیر عنوان کرد.

امام جمعه میاندوآب عنوان کرد
مدارا کردن؛ ویژگی مهم اعضای هلال

شهروند| امام جمعه میاندوآب گفت: باید از توانمندی مردم و مجمع خیرین در خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان استفاده کرد و هلال‌احمر را توسعه داد؛ چرا که مردم می‌توانند به هلال‌احمر کمک کنند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده روز گذشته در دیدار مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با تقدیر از تلاش‌های اعضای جمعیت هلال‌احمر، اظهار کرد: هلال‌احمر در مواقع بحرانی در کنار مردم است. امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه هلال‌احمر با بحران‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، افزود: تلاش اعضای هلال‌احمر در خدمات‌رسانی به مردم قابل تقدیر است. وی با بیان اینکه اعضای هلال‌احمر با توجه به وظایف خود باید چند ویژگی مهم داشته باشند، گفت: صبر و مدارا کردن دو ویژگی مهمی هستند که باید اعضای هلال‌احمر در خود داشته باشند تا بتوانند به بهترین نحو به مردم خدمات ارایه کنند. حسن‌زاده با اشاره به اینکه در برخورد با حوادث، نوع رفتار اطرافیان آنها با حادثه پیش‌آمده متفاوت است، تصریح کرد: نیروهای هلال‌احمر باید در طول دوره خدمت خود آموزش‌های مختلف را در مورد نحوه مواجهه با افراد در شرایط مختلف و حتی درس اخلاق را بگذرانند و نیروهایی هم که تازه جذب می‌شوند در این کلاس‌ها شرکت کنند. امام جمعه میاندوآب با تأکید بر استفاده از ظرفیت خیرین در خدمات‌رسانی به مردم اظهار کرد: باید از توانمندی مردم و مجمع خیرین در خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان استفاده کرد و هلال‌احمر را توسعه داد، چرا که مردم می‌توانند به هلال‌احمر کمک کنند همان‌گونه که مجامع خیرین مختلفی در شهر وجود دارد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87833/خبرنامه