اجرای یک‌هزار مورد طرح «همای رحمت» در اردبیل
 

 

شهروند|  معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از اجرای یک‌هزار و 855 طرح همای رحمت در 9 ماه‌ سال ‌جاری خبر داد. بیش از یک‌هزار مورد طرح همای رحمت در استان اردبیل اجرا شد. عزت‌الله ضربی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها با صرف یک‌میلیارد و 280‌میلیون ریال اجرا و‌ هزار و 855 خانوار بهره‌مند شده‌اند. وی با اشاره به ارایه خدمات حمایتی در این مدت اظهار کرد: 99 خدمات حمایتی در‌ سال جاری ارایه شده است.
ضربی با بیان اینکه در مدت 9 ماه 959 نفر از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل اقدام به اهدای خون کرده‌اند، تشریح کرد: این تعداد درمجموع 431‌هزار و 550 سی‌سی خون اهدا کرده‌اند.  معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل همچنین با اشاره به اجرای 55 طرح نیابت گفت: این طرح برای 308 نفر اجرا شده است.
ضربی با بیان اینکه تا پایان آذر 50 دوره آموزشی در استان اجرا شده است، اظهار کرد: 2‌هزار و 27 نفر در این دوره‌ها حضور داشته‌اند.  معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل گفت: 34 کاروان سلامت‌ سال جاری توسط داوطلبان راه‌اندازی شده و به یک‌هزار و 950 نفر خدمات داوطلبانه در حوزه بهداشت و درمان ارایه شد.
او با بیان اینکه هفت پروژه داوطلبی اجرا شده است، ادامه داد: این پروژه‌ها با 180‌میلیون ریال هزینه اجرا شده و 590 نفر از آن بهره‌مند شده‌اند. وی با بیان اینکه تا پایان آذر 126 سفره مهربانی بر پا شده تشریح کرد: این سفره‌ها با صرف 720‌میلیون ریال اجرا شده و چهار‌هزار نفر در این طرح اطعام داده شده‌اند.  معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل افزود: در 9 ماه‌ سال‌جاری همچنین 898 نفر به‌عنوان داوطلب و اعضا جذب شده‌اند.
وی با اشاره به نحوه تأمین هزینه‌های این طرح و برنامه‌ها گفت: تمام هزینه‌ها توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان تأمین شده و در هیچ یک از این طرح‌ها از اعتبارات جمعیت هلال‌احمر استان هزینه نشده است. استان اردبیل جزو 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی است و هرازگاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین‌لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت‌ها و تلفات‌های زیادی بر جای می‌گذارد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87832/اجرای-یک‌هزار-مورد-طرح-«همای-رحمت»-در-اردبیل-