4 پایگاه هوایی در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود
 

 

شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت:   4 پایگاه هوایی در نقاط مختلف استان احداث و بهره‌برداری از آنها تا یک ماه آینده آغاز می‌شود. حسن محمودی در جریان بازدید از روند احداث پایگاه‌های امداد هوایی استان با بیان اینکه این 4 پایگاه امدادی در شهرهای ماکو، ارومیه، سردشت و بوکان احداث می‌شود، افزود: تا یک ماه آینده بهره‌برداری از این طرح‌ها آغاز می‌شود. وی اعتبار هزینه‌شده برای این پایگاه‌های امداد هوایی را ۱۲‌میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، وقوع حوادث و بلایای طبیعی و طولی‌بودن استان احداث پایگاه امداد هوایی برای ارایه خدمات امدادی به حادثه‌دیدگان سوانح مختلف ضروری بود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان از برگزاری ۱۰ دوره جدید آموزشی برای ۱۹‌هزار امدادگر در آذربایجان‌غربی خبر داد و عنوان کرد: آموزش همگانی امدادی و کمک‌های اولیه از نیازهای ضروری است که این امر در اولویت کاری جمعیت هلال‌احمر استان قرار دارد. محمودی در خصوص فعالیت جمعیت هلال‌احمر و پایگاه‌های امداد جاده‌ای در استان نیز گفت: ۲۲ پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر در این استان فعال است که در طرح زمستانی برای مردم خدمات ارایه می‌دهند. وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۲ پایگاه ثابت، هشت پایگاه موقت امدادی، یک پایگاه کوهستانی و یک پایگاه امداد هوایی است، افزود: ۹۰‌درصد این پایگاه‌ها برای ارایه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در طرح زمستانی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. محمودی اضافه کرد: به ‌منظور مدیریت حوادث، راه‌اندازی سایت تخصصی آموزشی هلال‌احمر و همچنین تقویت سیستم و تجهیزات امدادی و تخصصی شهرستان‌های مختلف استان از برنامه‌های اولویت‌دار جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی است تا بتوان توانمندی امدادگران هلال‌احمر را بیش از این بالا برد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در ادامه از راه‌اندازی خانه‌های هلال‌احمر روستایی نیز خبر داد و اظهار داشت: خانه‌های هلال‌احمر با هدف توسعه آموزش‌های امدادی در روستاهای پرجمعیت استان راه‌اندازی می‌شود. محمودی با بیان اینکه خانه‌های هلال‌احمر روستایی با هدف افزایش سطح آموزش‌های همگانی امداد‌و‌نجات برای روستاییان در روستاهای آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود، افزود: خانه هلال‌احمر در سه بخش خانه جوانان، داوطلبان و امداد برای آموزش روستايیان و تربیت امدادگران فعالیت خواهند کرد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87831/4-پایگاه-هوایی-در-آذربایجان‌غربی-احداث-می‌شود