اخبار كوتاه
 

 

انیمیشن کوتاه «کمک» به کارگردانی مهناز یزدانی و تهیه‌کنندگی حسین نظرپور در سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «light» اوکراین موفق به دریافت جایزه نخست بهترین انیمیشن کوتاه شد.

رحیم طوفان، کارگردان فیلم سینمایی «یک‌کیلو و بیست‌ویک گرم» از آغاز بازی سعید آقاخانی در این فیلم سینمایی خبر داد.

انجمن جلوه‌های تصویری با اعلام نامزدهای امسال خود برای بهترین جلوه‌های تصویری ‌سال ۲۰۱۶، «بازی تاج و تخت» را با ۱۱ نامزدی در بخش تلویزیون از هر محصول دیگری از این زمینه  شایسته‌تر دانست و «سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای» را نیز با هفت نامزدی در بخش سینمایی در رأس امیدداران جای داد.

اریک گارتسی، شهردار لس‌آنجلس اعلام کرد که پروژه یک‌میلیارد دلاری موزه جرج لوکاس در تاریخ ۴ ماه می‌۲۰۲۰ در این شهر افتتاح خواهد شد. این پروژه نزدیک پارک «یادبود» و تماشاخانه روباز لس‌آنجلس ساخته می‌شود.

 یوسف صمدزاده، تهیه‌کننده «همسایه محبوب من» با بیان این‌که پیش‌تولید فیلمش را بعد از سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر آغاز می‌کند، از شروع فیلمبرداری آن در اوایل فروردین‌ماه خبر داد.

حسین جعفریان، ساعد مشکی، جواد جلالی، ژیلا ایپکچی و بهروز شعیبی به‌عنوان اعضای هیأت داوران بخش تبلیغات سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

زمان برگزاری آیین اختتامیه جشنواره طنز سوره به دلیل درگذشت ناگهانی آیت‌الله‌ هاشمی ‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مبارز بزرگ و خستگی‌ناپذیر انقلاب اسلامی از ۲۶ دی‌ماه به ۴ بهمن‌ماه تغییر یافت. این مراسم ساعت 18 روز 4 بهمن‌ماه  در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران با معرفی برگزیدگان، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت نگارگری و رونمایی کتاب دوسالانه، ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۵ دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران به کار خود پایان می‌دهد.

احمد پژمان، آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان با سفر به تبریز در جریان تمرین‌های ارکستر «هنگام» برای اجرای قطعه «دیورتیمنتو» قرار گرفت.

نشست خبری پانزدهمین دوره آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی (جایزه سیدعبدالله انوار) در محل کتابخانه ملی برگزار شد.

همزمان با دور جدید اکران فیلم سینمایی فصل باران‌های موسمی ساخته مجید برزگر، تیزر رسمی این فیلم منتشر شد.

با حضور سیدرضا صالحی ‌امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح پنجشنبه از ساعت ٩ تا ١١ «همایش ملی زبان و هویت» به میزبانی هتل همای شیراز برگزار می‌شود.

«کمدی انسانی» یکی از آثار حاضر در جشنواره سی‌وپنجم فیلم فجر این روز‌ها آخرین مراحل فنی را طی می‌کند.

رضا امیرخانی، محمدحسین جعفریان و مهدی قزلی سه نویسنده‌ای هستند که برای شرکت در نخستین جشنواره ادبیات داستانی افغانستان و مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش ویژه افغانستان نهمین جایزه جلال آل‌احمد، راهی پایتخت این کشور شدند تا عصر امروز، پنجشنبه در این برنامه بین‌المللی
شرکت کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/87825/اخبار-كوتاه